اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از قطع پرواز‌ها از ماه رمضان؛

پرواز فرودگاه اراک مهر ماه برقرار میشود

خبرگزاری فارس: مدیر فرودگاه اراک گفت: به دنبال برقراری مجددا پروازها در فرودگاه اراک از اول مهر ماه هستیم.

پرواز فرودگاه اراک مهر ماه برقرار میشود
محمدحسن مرتضوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: پروازهای فرودگاه مشهد اراک از تابستان امسال با کیفیت و استقبال بسیار خوب شهروندان برقرار شد که در ماه مبارک رمضان به دلیل کمبود مسافر پروازها به مدت یک ماه لغو شد.
وی تصریح کرد: پیش از این قرار بود پروازها مجددا به مقصد مشهد بعد از عید فطر برقرار شود که با توجه به برهم خوردن برنامه چارتر کننده برقراری مجددا پروازها به اول مهر ماه موکول شد.
مدیرفرودگاه اراک اضافه کرد: از آنجا که مهر ماه فصل بازگشایی مدارس است و به طبع میزان مسافرت‌های مردم نسبت به تابستان کاهش می‌یابد انتظار کاهش استقبال مردم از فرودگاه وجود دارد که می‌طلبد شهروندان برای استمرار پروازها و جلوگیری از قطع پروازها میزان استقبال خود از پروازها را کم نکنند.
مرتضوی با بیان اینکه به منظور راه‌اندازی فرودگاه اراک سرمایه‌‌های هنگفتی هزینه شده و تلاش‌ها و پیگیری‌های بسیاری به عمل آمده است،ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر در پویایی فرودگاه اراک ‌بالا بودن میزان استقبال مردم از فرودگاه است که تمام شهروندان باید به این موضوع توجه داشته باشند، چراکه برخورداری مردم استان مرکزی از بهترین امکانات حق آنان است و مردم باید همواره از حق و حقوق خود دفاع کنند.
وی همچنین با اشاره به اجرای عملیات تطویل باند فرودگاه اراک اظهار داشت: تطویل باند فرودگاه اراک یکی از مصوبات سفر هیئت دولت است که در سال جاری یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار به منظور اجرای آن اختصاص یافته و در حال حاضر استانداری مرکزی پیگیر امور مربوط به انتخاب پیمانکار است که با انتخاب پیمانکار تطویل باند فرودگاه آغاز خواهد شد.
مدیرفرودگاه اراک گفت: با تطویل باند امکان انجام پروازهای خارج از کشور به مقصد مکه مکرمه، سوریه و کربلا و دیگر کشورها فراهم خواهد شد.
مرتضوی در ادامه با اشاره به وجود معارض برای زمین فرودگاه خاطر نشان ساخت: تمام فرودگاه‌‌های کشور به نوعی با مسئله معارض مشکل دارند که فرودگاه اراک نیز از این قضیه مستثنی نیست.
وی با اشاره به اینکه در بررسی‌ها گاها مشخص می‌شود که این زمین‌ها جز منابع طبیعی است، ادامه داد: بعضا افرادی که دارای سندهای مربوط به زمان طاغوت هستند مراجعه می‌کنند و مدعی زمین‌های فرودگاه‌ها می‌شوند و اخیرا نیز عده‌ای به فرودگاه اراک مراجعه کرده‌اند که جلسات مربوط به تعیین تکلیف در دادگستری برگزار شد که در یک مورد حقانیت فرودگاه به اثبات رسیده است، اما در دیگر معارض‌ها مسئله در دادگاه در حال بررسی است تا در صورت وجود مدارک و اسناد قانونی پول و ارزش زمین به معارض از سوی دولت پرداخت شود.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول