اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار امامزاده عبدالله مازندران خبر داد:

آغاز زودهنگام کوچ عشایر در مازندران

خبرگزاری فارس: بخشدار امامزاده عبدالله(ع) مازندران از آغاز زودهنگام کوچ عشایر این منطقه خبر داد.

آغاز زودهنگام کوچ عشایر در مازندران
یحیی عسگریپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با بیان اینکه به دلیل سرمای زودرس هوا کوچ عشایر از این منطقه آغاز شده است، یادآور شد: این عشایر برای زمستان‌گذرانی عموما به مهدی‌شهر استان سمنان نقل مکان می‌کنند.
وی با اعلام اینکه عشایر منطقه لاریجان، فیروزکوه و بابل در بخش امامزاده عبدالله(ع) مشترک است، تصریح کرد: تعداد این عشایر بیش از 36 نفر است.
بخشدار امامزاده عبدالله(ع) مازندران با اشاره کوچ عشایر عموما از 25 شهریور ماه هر سال آغاز می‌شود، افزود:‌ این کوچ امسال از نیمه‌های شهریورماه آغاز شده بود.
وی با بیان اینکه این عشایر عموماً دامدار هستند و در فصل تابستان در ارتفاعات این منطقه حضور پیدا می‌کنند، گفت: این عشایر در حاشیه جنگل‌های امامزاده عبدالله(ع) تابستان‌گذرانی می‌کنند.
 بخشدار امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل با اعلام اینکه نخستین انتخابات شورای اسلامی بخش امامزاده عبدالله(ع) انجام شده است، اظهار داشت: در این انتخابات از 31 روستای دارای شورای اسلامی سه چهارم آنها حضور داشتند.
عسگری‌پور با اشاره به اینکه این انتخابات بر اساس ماده 83 آیین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی بخش انجام شده است، تصریح کرد: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و سه نفر به عنوان علی‌البدل معرفی شدند.
وی با بیان اینکه اعتبار حضور این افراد در شورای اسلامی بخش امامزاده عبدالله(ع) تا سال 91 خواهد بود، خاطرنشان کرد: نظارت بر شوراهای روستایی و تعیین رییس شورای بخش از مهم‌ترین وظایف این شورا است.
بخشدار امامزاده عبدالله(ع) مازندران با اعلام اینکه این بخش دارای 52 روستا است، گفت: بخش امامزاده عبدالله(ع) دارای 31 روستای  با شورای اسلامی مصوب و 16 روستای دارای دهیاری است.
  انتهای ‌پیام/
 
   
 
  
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول