اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در طرح ساماندهی عشایر کشور؛

آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری برتر شد

خبرگزاری فارس: رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: اداره آموزش و پرورش عشایر این استان دستگاه برتر ساماندهی عشایر کشور شد.

آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری برتر شد
نیازعلی انصاریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: با توجه به ارزیابی‌های صورت گرفته در راستای عملکرد آئین‌نامه ساماندهی عشایر در طول برنامه چهارم، اداره آموزش و پرورش عشایر این استان به‌عنوان دستگاه برتر شناخته شد.
وی افزود: شاخص‎های برنامه چهارم توسعه براساس شرح وظایف که برای هر دستگاهی تعریف شده است مورد ارزیابی‌ قرار گرفته و رتبه‌بندی شده که در نهایت بر اساس مجموع رتبه‌های کسب شده دستگاه برتر اعلام می‏شود.
انصاریان در ادامه از کسب بالاترین درصد قبولی دانش‌آموزان عشایری این استان در مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی دانش‌آموزان عشایر کشور خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور بیش از 600 نفر از دانش آموزان عشایری کشور در دو مقطع راهنمایی و متوسطه برگزار شد.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان عشایری این استان موفق شدند در این مسابقات 39 رتبه برتر کسب کنند که بسیار قابل توجه و چشمگیر است.
وی افزود: همچنین همکاران فرهنگی و دانش‌آموزان عشایر این استان در مسابقات فرهنگی و پرسش مهر 11 ریاست جمهوری موفق شدند پنج رتبه عشایری کشوری را به خود اختصاص دادند.
انصاریان خاطرنشان کرد: این اداره در سال تحصیلی جاری مسئولیت دبیرخانه برگزاری مسابقات فرهنگی و پرسش مهر 11 ریاست جمهوری دانش آموزان عشایری کشور را بر عهده داشت.
وی تعداد دانش‌آموزان عشایری این استان را 7 هزار و 200 نفر عنوان کرد و گفت: این تعداد دانش‌آموزان در 133 مدرسه عشایری مستقر در سه شهرستان کیار، کوهرنگ و لردگان مشغول به تحصیل هستند.
رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری جامعه عشایری استان را یک واقعیت اجتماعی و بخشی از ساختار تاریخی، فرهنگی و عضو فعال پیکره جامعه ملی دانست و گفت: هر چند نسبت جمعیت عشایر کمتر از جمعیت شهر و روستا است، اما تأثیر اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و نقش دفاعی آنان انکارناپذیر بوده و بدون تردید یکی از میراث‌های گرانقدر هستند که چند برابر نسبت جمعیتیشان در تأمین فرآورده‌های دامی کشور نقش دارند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول