اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور صورت می‌گیرد؛

عشایر عرب آماده برای حماسه‌سازی در روز قدس

خبرگزاری فارس: شیوخ و عشایر غیور عرب آمادگی خود برای حضور در راهپیمایی روز قدس را اعلام و از همه مردم غیور عرب خوزستان برای شرکت هر چه باشکوهتر در این راهپیمایی دعوت کردند.

عشایر عرب آماده برای حماسه‌سازی در روز قدس
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، انقلاب‌های منطقه، به هم ریختن اوضاع اقتصادی در غرب، اعتصابات و تجمعات گسترده مردم در سرزمین‌های اشغالی و از همه مهمتر بیداری اسلامی همه و همه باعث شده است که روز قدس امسال رنگ و بویی دیگر داشته باشد.
برخی از شیوخ عشایر عرب منطقه در آستانه روز قدس بر حضور پرشور و حماسی مردم خوزستان و به‌ویژه عشایر عرب در راهپیمایی این روز تاکید کردند.
شیخ عزیز کوتی شیخ عشیره آل‌اهل‌الکوت خوزستان امروز در گفت‌وگو با فارس در خرمشهر اظهار داشت: عشایر غیور خوزستان فردا و همزمان با مسلمانان سراسر جهان در حمایت از ملت مظلوم فلسطین راهپیمایی میکنند.
وی افزود: روز قدس، زمانی برای فریاد علیه دنیای سلطه و روز فریاد عدالت‌خواهی مسلمانان در سراسر جهان است.
این شیخ عرب گفت: در تعالیم دینی ما مسلمانان، همواره در دفاع از مظلومان و دشمنی با ظالمان مطالب بسیار زیادی آمده است و رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری نیز همواره از حقوق مظلومان دفاع کرده‌اند و به همین سبب، روز قدس که روز دفاع از مظلومان فلسطین است باید در سراسر ایران با شکوه و عظمت برگزار شود.
همچنین شیخ عشایر بچاچره در این خصوص افزود: پیروی از ولایت فقیه یکی از مهمترین ویژگیهای عشایر عرب منطقه بوده که همواره بر پیروی از فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی تأکید و رهنمودهای ایشان را سرلوحه کارهای خود قرار داده‌اند. 
محمد صالح سواریان اضافه کرد: قطعاً فردا و در راهپیمایی روز قدس شاهد حضور گسترده و بیش از گذشته مردم و به خصوص عشایر عرب در راهپیمایی خواهیم بود.
این شیخ عرب افزود: امام راحل با آینده نگری و بینش وسیع خود جمعه آخر ماه رمضان را با نام روز جهانی قدس نامگذاری و امروز شاهد خروش همه مسلمانان جهان در حمایت از ملت فلسطین در این روز هستیم. 
شیخ ایل کعب نیز در ادامه تصریح کرد: رژیم غاصب صهیونیستی با جنایات مکرر خود علیه مردم بیدفاع فلسطین و به‌ویژه زنان و کودکان همه آزادگان جهان را از خود متنفر کرده است. 
رحمان کعبی افزود: عشایر غیور عرب منطقه در خوزستان که همواره از فعالان مبارزه با استکبار بوده‌اند فردا و در این روز بزرگ حضوری پرشور و حماسی را داشته و بار دیگر پایبندی خود را به آرمان‌های انقلاب اسلامی به اثبات میرسانند.
شیخ عشایر آل کوت یکی دیگر از شیوخ عرب منطقه تصریح کرد: مردم مظلوم و بیدفاع فلسطین نیز با دستان خالی در برابر زیاده‌خواهیهای استکبار ایستادگی میکنند و این دفاع از خاک و ناموس از قداست بالایی برخوردار است و راهپیمایی روز جهانی قدس در حقیقت موجب تقویت روحیه مردم مظلوم فلسطین میشود.
شیخ عزیز کوتی شرکت در راهپیمایی روز قدس یک وظیفه شرعی و اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم ایران اسلامی با شرکت در این راهپیمایی، دین خود را به مستضعفان ادا میکنند.
کوتی با دعوت از دلاوران عرب به شرکت در این مراسم بزرگ، گفت: مردم و عشایر غیور عرب نیز همگام با آزادیخواهان سراسر جهان، پرچم حمایت از مردم ستمدیده فلسطین را به اهتزاز در میآورند و در این روز مقدس حضوری پر رنگ دارند.
وی با بیان اینکه عشایر عرب منطقه همواره حامی و حافظ انقلاب اسلامی بوده و در راه تحقق آرمان‌های بیبدیل انقلاب اسلامی از هیچ تلاش دریغ نمیکنند، افزود: روز قدس در حقیقت نماد و مظهر وحدت اسلامی است و تنها راه نجات قدس نیز با وحدت امت‌ اسلامی صورت میگیرد و ملت‌های مسلمان باید با اتحاد و همدلی راه آزادگی مظلومان و مستضعفان فلسطین را فراهم کنند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول