اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نهاوند صورت می‌پذیرد؛

تولید 400 تن گوشت توسط عشایر نهاوند

خبرگزاری فارس: رئیس امور عشایر نهاوند گفت: سالانه 400 تن گوشت قرمز توسط عشایر مستقر در نهاوند تولید می‌شود.

تولید 400 تن گوشت توسط عشایر نهاوند
حسن سلگی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: عشایر از برجسته‌ترین تولیدکنندگان اقتصادی در زمینه تولیدات گوشت، شیر و پشم در نهاوند هستند که امسال توانسته‌ایم با برنامه‌ریزی‌های مطلوب نسبت به ساماندهی آنها از طریق سرشماری اقدامات مناسبی برای رفع مشکلات آن‌ها انجام دهیم.
 وی از وجود پنج طایفه عشایر از جمله طایفه رحمتی و یارمطالقو در نهاوند خبر داد و افزود: یک هزار و 250 نفر از عشایر در قالب 450 خانوار در دشت‌های نهاوند به صورت فصلی مستقر می‌شوند که در مدت حدود شش ماهی که در کوهستان‌ها و دشت‌های حاصلخیز نهاوند مستقر می‌شوند خدمات درمانی، بهداشتی و معیشتی برای رفاه حال آنها از قبیل اعزام کادر درمانی و پزشکی به مناطق و محل‌های اسکان آنها و همچنین ایجاد حمام صحرایی، تهیه تانکر آب شرب و ایجاد آبشخور برای دام آنها می‌توان نام برد. رئیس امور عشایری شهرستان نهاوند از ایجاد 25 آبشخور و حمام صحرایی ویژه عشایری نهاوند خبر داد و ابراز داشت: عشایر ساکن در نهاوند سالانه 400 تن گوشت و 80 تن شیر و پشم تولید می‌کنند که به مصرف داخل شهرستان نهاوند می‌رسد.
وی به سوادآموزی خانوارهای عشایری نهاوند اشاره کرد و افزود: با همکاری نهضت و اعزام آموزشیارانی که از نهضت سالانه بیش از 150 نفر از عشایر نسبت به فراگیری سواد در مقاطع تکمیلی، پنجم و مقدماتی اقدام می‌کنند.
سلگی در پایان سخنان خود از انجام عملیات بهداشتی ویژه دام عشایر خبر داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با حضور 10 گروه دامپزشکی نسبت به واکسیناسیون دام عشایر اقدام می‌شود.
انتهای پیام/ل30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول