اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور رفع مشکلات فضای کسب و کار؛

قانون تأمین اجتماعی نیازمند بازنگری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: به‌منظور رفع موانع و مشکلات فضای کسب و کار در کشور قانون تامین اجتماعی نیازمند اصلاح و بازبینی است.

قانون تأمین اجتماعی نیازمند بازنگری است
پرویز سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم فراروی فضای کسب و کار قانون کار و تامین اجتماعی است که برهمین اساس قانون کار در حال اصلاح و بازبینی است.
وی افزود: در صورت اصلاح قانون تامین اجتماعی در راستای رفع موانع و مشکلات فضای کسب و کار کشور شاهد تحولات چشمگیری در این عرصه خواهیم بود.
سلطانی در ادامه با اشاره به روند تدوین سند اشتغال این استان، گفت: براساس مصوبه کمیته راهبری سند توسعه اشتغال این استان جلسات دستگاهی شهرستان‌ها با حضور دبیرخانه و مشاور سند توسعه اشتغال برای بررسی اسناد شهرستانی برگزار و ایرادات وارده از سوی دستگاه‌ها مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: تاکنون 10 جلسه کمیته راهبری و 50 کمیته کارشناسی اختصاصی با دستگاه‌ها در این راستا تشکیل و در زمینه‌های مختلف سند توسعه ارزیابی شده است.
وی روند تدوین سند اشتغال این استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه مراحل تدوین این سند پیشرفت خوبی داشته و سعی شده تا موعد مقرر سند توسعه اشتغال استان آماده و ارائه شود.
سلطانی تصریح کرد: این سند با 50 درصد پیشرفت فیزیکی و تخصیص 3 میلیارد و 300 میلیون ریال اعتبار با کار کارشناسی در کارگروه اشتغال برای شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به مشاور واگذار شده است.
وی کمبود سرمایه‌گذاری در این استان را از عمده‌ترین مشکلات این استان برشمرد و بیان کرد: تجمیع سرمایه‌های خرد و تبدیل آن به سرمایه‌های کلان در روند توسعه و رشد اقتصادی و در نهایت اشتغالزایی این استان بسیار مهم است که تعاون در این امر نقش مهمی را میتواند ایفا کند.
سلطانی با اشاره به برنامه‌ریزی صورت گرفته در این استان برای ایجاد 35 هزار فرصت شغلی طی سال جاری گفت: در راستای بهره‌مندی از تمام منابع توانمندیها و ظرفیت‌های موجود در این استان میزان تعهد اشتغال امسال در تمام دستگاه‌های متولی امر اقتصاد و خدماتی توزیع شده است.
وی با بیان اینکه بیش از 30 دستگاه این استان به‌طور مستقیم و سایر دستگاه‌ها نیز به‌صورت غیرمستقیم متولی امر اشتغال هستند، گفت: اشتغال یک امر فرابخشی است و تمام دستگاه‌های اجرایی باید در این مسیر تعامل داشته باشند.
سلطانی بر ضرورت تعامل و همکاری تمام دستگاه‌ها در راستای ایجاد اشتغال جوانان تأکید و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه یک دستگاه مشخص قادر نیست معضل و دغدغه بیکاری را برطرف کند، برهمین اساس همکاری و همسویی تمام دستگاه‌های ذیربط بیش از پیش در این بستر لازم و ضروری است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول