اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد:

پرداخت حق بیمه 870 مجری طرح‌های اشتغال

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون برای پرداخت حق بیمه 870 نفر از مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی مبلغ 3 میلیارد و 220 میلیون ریال هزینه شده است.

پرداخت حق بیمه 870 مجری طرح‌های اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی‌اکبر نخعی صبح امروز در بررسی اقدامات واحد حمایت امداد در سال جاری اظهار داشت: در راستای گسترش بیمه اجتماعی و قانون هدفمندسازی یارانه‌ها به مشمولان طرح‌های اشتغال و خودکفایی تحت حمایت زیر 50 سال و به منظور تشویق مجریان طرح‌های اشتغال در سال 1390 برای 3 هزار و 330 نفر از واجدان شرایط که برای آنها طرح ایجاد می‌شود از همان ابتدا از خدمات بیمه اجتماعی بهره‌مند می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: پرداخت بخشی از حق بیمه این افراد از محل منابع حاصل از هدفمندسازی یارانه‌ها است.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی بررسی، تدوین و اجرای نظام‌های حمایتی و شناخت انواع محرومیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی را از اهم وظایف این معاونت در کمیته امداد خراسان جنوبی عنوان کرد.
نخعی با اشاره به واحدهای زیر مجموعه و خلاصه وظایف‌شان گفت: هماهنگی، پذیرش و مددیاری، حمایت خانواده مددجو، خدمات مددکاری و مشاوره‌ای، اکرام ایتام، هماهنگی، پذیرش و مددیاری از جمله واحدهای زیر مجموعه این معاونت است.
وی برنامه‌ریزی، تهیه و اجرای آئین‌نامه‌های مربوط به مشاوره، پذیرش، تحقیق و مددیاری و همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری را از جمله ماموریت‌های معاونت حمایت و سلامت کمیته امداد عنوان کرد.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به وظایف این معاونت گفت: پذیرش مددجو و شناسایی مددجویان مشمول طرح مددجویی و شهید رجایی، شناسایی خانواده زندانیان، کمک به مددجویان موردی، خروج مددجویان از زیر پوشش، انجام مشاوره و راهنمایی، اهدا جهیزیه و هدیه ازدواج و پیگیری سوانح و حوادث غیر مترقبه از اهم وظایف اصلی این معاونت است.
نخعی خاطرنشان کرد: بسیاری از حمایت‌های امداد به نیازمندانی تعلق میگیرد که زیر پوشش کمیته امداد نیستند اما بنا به دلایل متفاوت به کمک موردی احتیاج دارند.
وی ادامه داد: با توجه به دیدگاه کمیته امداد امام مبنی بر خودکفا کردن مددجویان تحت حمایت و طبق قوانین امداد مددجویانی که به علل مختلف شرایط تحت پوشش بودن را از دست از زیر پوشش خارج میشوند.
معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته امداد امام پرداخت مستمری به خانواده‌های نیازمند است که پس از شناسایی نیازمندان و تعیین مبلغ مستمری به آنها پرداخت میشود.
انتهای پیام/ص20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول