اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

ایجاد وحدت در جامعه وظیفه خواص است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرکرد گفت: خواص در جامعه اسلامی وظیفه بزرگی در ایجاد وحدت بین مردم دارند.

ایجاد وحدت در جامعه وظیفه خواص است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد، با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و پرهیز از گناه اظهار داشت: غافل شدن از یاد و ذکر خدا خطر بسیار بزرگ و دامی از سوی شیطان است که همواره مؤمنان را تهدید می‌کند پس باید مراقب بود که همواره دل‌های خود را با یاد و ذکر پروردگار روشن و منور کرد.
وی در ادامه با اشاره به سوره مبارکه حجرات، آن را منشور اخلاقی کاملی برای مؤمنان دانست و گفت: سوره حجرات سوره چهل و نهم از قرآن کریم دارای 18 آیه است که سراسر نکات اخلاقی در آن نهفته و در روایات بسیاری به قرائت این سوره سفارش شده است.
نکونام افزود: در این سوره مبارکه خداوند 12 دستورالعمل اخلاقی برای مسلمانان قرار داده که عبودیت، ولایت‎مداری، اخلاق مربوط به روابط مؤمنان با یکدیگر، اخلاق همزیستی و اخلاق ایمانی از مهمترین این دستورالعمل‌هاست.
امام جمعه شهرکرد به تشریح و تبیین اخلاق عبودیت پرداخت و گفت: اخلاق عبودیت در سوره حجرات به این معناست که انسان مؤمن تنها باید از دستورات الهی اطاعت کند و هیچ‌گاه از این دستورات پیشی نگرفته و یا عقب نماند و چیزی از خود به دین اسلام نیفزاید.
نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها بر ضرورت حفظ وحدت و یکپارچگی در جامعه اسلامی تاکید کرد و افزود: وحدت و یکپارچگی برای جامعه اسلامی امری ضروری و حیاتی است چراکه دشمنان همواره در ایجاد نفاق و گسستگی بین مسلمانان تلاش می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: خواص در جامعه اسلامی وظیفه بزرگی در ایجاد وحدت بین مردم دارند اما اگر این قشر به هر دلیلی بر طبل تفرقه بکوبد و به وحدت توجهی نکند، آن وقت مردم باید وارد میدان شوند و با بصیرت و هوشیاری خود آحاد مختلف را زیر چتر ولایت گرد آورند.
وی ولایت فقیه را مهمترین شاخص در ایجاد وحدت و یکپارچگی مردم دانست و گفت: وحدت به معنای واقعی کلمه زمانی ایجاد می‌شود که همه مردم یک‌دل و یک‌زبان بر پایه‌ بصیرت ایمانی و دینی، تحت امر و فرمان ولی و رهبر خود باشند. 
نکونام تقویت روحیه انقلابی مردم چهارمحال و بختیاری را مهمترین توصیه مقام رهبری به خود دانست و افزود: زمانی که بنده از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ایشان در این استان انتخاب شدم، تقویت روحیه انقلابی و تحکیم پایه‌های دینی و ایمانی مردم استان از مهمترین توصیه‌های ایشان به من بود. 
وی افزایش نشاط اجتماعی در این استان را از مهمترین برنامه‌های خود عنوان کرد و گفت: باید نشاط اجتماعی و سر زندگی انقلابی را در این استان افزایش داد تا در سایه وحدت و همدلی شاهد رشد و توسعه بیش از پیش این استان باشیم.
وی همچنین با تسلیت به مناسبت سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی افزود: آیت‌الله مدنی دومین شهید محراب است که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول