اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

حفظ وحدت بین اقشار جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر حفظ وحدت بین اقشار مختلف جامعه، گفت: البته نشاط سیاسی مهم است اما اینکه در خانواده‌ها، اقوام و شهرها اختلاف بیفتد، نادرست است.

حفظ وحدت بین اقشار جامعه ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مصطفی میرسلیم عصر امروز در سی و سومین اجلاس سراسری جامعه اسلامی دانشگاهیان کشور در مشهد با اشاره به اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری 88، اظهار داشت: بعد از این انتخابات یک انشقاق 24 و 14 میلیونی مطرح شد البته این نشاط سیاسی مهم است اما اینکه در خانواده‌ها، اقوام و شهرها اختلاف بیفتد نادرست است.
وی بر فرموده مقام معظم رهبری در خطبه عید فطر نسبت به حفظ اتحاد در جامعه تاکید کرد و افزود: آقا در خطبه عیدفطر قبل از انتخابات میفرماید مبادا به دلیل انحرافاتی که پیش آمده است اتحادتان از بین برود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به برنامه‌ریزی برای حفظ اتحاد در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: اگر اکنون فکر نکنیم در زمان انتخابات کاری نمیتوانیم بکنیم چون آن فضا بیشتر احساسی است.
میرسلیم وجود آمار 15 درصدی نرخ بی سوادی در جامعه را یکی از مشکلات فرهنگی کشور خواند و اظهار داشت: البته این به معنای پیشرفت‌نکردن علمی کشور نیست.
وی نقش دانشگاهیان در توسعه کشور را مهم ارزیابی کرد و افزود: همانطور که رهبری فرمود نظر نخبگان را در ارتباط با مسائل کشور بگیرید.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به نامگذاری سال 90 به عنوان سال جهاد اقتصادی توسط مقام معظم رهری، خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌هایی که بر آن تاکید شده وجود مشکلات اقتصادی است.
وی به اعمال تحریم‌ها به عنوان یکی از موانع عمده رشد تولید در کشور اشاره کرد و افزود: این چه ملاحظه کاری است که ما را دارند به شدت تحریم میکنند اما مردم را در خواب نگه میداریم و زمانی که سرمان به سنگ خورد با مردم مطرح میکنیم.
میرسلیم تحریم‌ها را یکی از دلایل بحران اشتغال عنوان کرد و افزود: این مشکلات باید برآورد و سنجیده شود.
وی با اشاره به سهم بسیار زیاد نفت در صادرات کشور، گفت: نفت یک ماده اولیه ارزشمند کشور ماست، این کالای ارزشمند برای تولید بادوام است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از سودجویی کشورهای دیگر در استفاده از منابع نفتی خاورمیانه، اظهار داشت: کاری کردند که بین ایران و قطر رقابتی به وجود آید تا هرچه زودتر منابع پارس را به نفع دیگران تاراج کنیم.
وی از جمله نکات مثبت در راستای پیشرفت کشور را ابلاغ سندهای ارزشمندی چون سند چشم‌انداز 20 ساله عنوان و تصریح کرد: سندی که تنظیم شده است وحی منزل نیست که تغییر نیابد اما بر روی آن کار علمی شده و در طول طمان هم باید اصلاحات لازم را پیدا کند.
میرسلیم بر وجود هدف‌گذاری در سیاست‌‌های طولانی مدت در راستای توسعه علمی کشور اشاره کرد و گفت: ما بی هدف نیستیم نقشه جامع علمی کشور یکی از این سندهای ارزشمند است و این نشان میدهد که ما به کجا میخواهیم برسیم. 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام لازمه آینده‌نگری را خودسازی دانست و اظهار داشت: قرآن کریم توجه به فردا را بین دو نکته قرار داده است نخست به خودسازی توجه کنیم و بعد از برنامه‌ریزی برای آینده باید نگاه کنیم که مرد این میدان هستیم. 
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول