اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

وحدت باید دارای جهت‌گیری الهی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: هر وحدتی مقدس نیست بلکه باید این اتحاد جهت‌گیری الهی داشته و در راستای ارزش‌های دینی و معنوی ایجاد شده باشد.

وحدت باید دارای جهت‌گیری الهی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی بعدازظهر امروز در جمع نمازگزاران نماز جمعه شهرکرد در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) این شهر، از روز جمعه به عنوان عید مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت: روز جمعه روز بسیار بزرگ و باارزشی در دین اسلام بوده که اقامه نماز جمعه از مهم‌ترین عبادات در این روز است که باید بسیار مورد توجه  قرار گیرد.
وی نماز جمعه را یک همایش همگانی و هفتگی در جامعه اسلامی دانست و گفت: در روز جمعه مسلمانان قدرت و عظمت خود را در این همایش نشان می‌دهند و با اتحاد و وحدتی که از آن ناشی می‌شود دشمنان خود را ناامید و ناکام می‌کنند.
تقوی با بیان اینکه وحدت کلید موفقیت هر ملتی است، تصریح کرد: به‌طور قطع و یقین هر ملتی که توانسته قله‌های موفقیت و پیروزی را فتح کند از موهبت وحدت و اتحاد برخوردار بوده چراکه بدون اتحاد و همبستگی نمی‌توان هیچ کاری را به سرانجام رساند.
وی افزود: وحدت برای هر جامعه‌ای امری اساسی و ضروری است و در طول تاریخ ملت‌های بسیاری بوده‌اند که سرمایه‌های عظیمی داشتند اما به دلیل نداشتن وحدت و یکپارچگی از بین رفته و به سراشیبی انحطاط سقوط کرده‌اند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، تمسک به ارزش‌های دینی و اسلامی را رمز پیروزی مسلمانان عنوان کرد و گفت: در عصر معاصر مردم ایران با قرار گرفتن حول محور اصل امامت و ولایت توانستند بر رژیم‌های طاغوت زمان خود غلبه کنند و نظام جمهوری اسلامی ایران را مستقر کنند.
تقوی با بیان اینکه وحدت و یکپارچگی باید دارای جهت‌گیری الهی باشد، تصریح کرد: هر وحدتی مقدس نیست بلکه باید این اتحاد جهت‌گیری الهی داشته و در راستای ارزش‌های دینی و معنوی ایجاد شده باشد.
وی انقلاب ایران اسلامی را نمونه یک وحدت وحیانی و مقدس عنوان کرد و گفت: عظمت ایران اسلامی برگرفته از ارزش‌هایی چون اعتقاد به اصل ولایت فقیه است که منجر به اتحاد و وحدت مردم شد به گونه‌ایی که در حال حاضر به الگویی مهم و ارزشمند برای مردم آزادیخواه جهان تبدیل شده است.
تقوی افزود: بر همین اساس باید قدر نعمت ولایت و رهبری را در کشور به خوبی دانست و با بهره‌گیری از تجربه تاریخ اسلام این نعمت را حفظ و از آثار و برکات آن بهره لازم را گرفت.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، اقامه نماز جمعه را تجدید بیعت با رهبر جامعه اسلامی دانست و گفت: نماز جمعه از یک سو نمادی از وحدت جامعه و از سوی دیگر تجدید بیعت با ولی‌فقیه و پاسداری از ارزش‌های اسلامی است.
تقوی با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری مردمی مومن و ولایی هستند، تصریح کرد: با توجه به شناخت و اطلاعاتی که از مردم این استان در طول مدت پنج سال و نیمی که درکنار آن‌ها بودمٍ، دارم باید به صراحت گفت که این مردم در اقامه نماز جمعه همت بسیاری دارند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول