اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر:

استقلال عملی کشورهای اسلامی، عامل مهم وحدت

خبرگزاری فارس: دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر گفت: استقلال عملی کشورهای اسلامی از مهم‌ترین عوامل وحدت است.

استقلال عملی کشورهای اسلامی، عامل مهم وحدت
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حامد فکوری پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی با مسئولان هیئت‌های مذهبی محبین حضرت رسول (ص) بوشهر اظهار داشت: توحید ضروری‌ترین مسئله در رابطه با عدالت برای ایجاد و گسترش وحدت اسلامی می باشد.
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های ذهبی، مرتبط با ذات نظام یعنی ولایت و رهبری هستند گفت: این امر نشان از تأثیرگذاری بالای آن‌ها در ترویج دین در جامعه دارد.
دبیر شورای هیئت‌های مذهبی استان بوشهر در ادامه افزود: هر آرمان و هدفی لوازمی دارد که بدون آنها تحقق ناپذیر است، علاوه بر اینکه برای نیل به آرمان و اهداف باید امکانات مورد نیاز فراهم شود، تا آرمان‌ها و اهداف در حد آمال و آرزو باقی نمانده بلکه بوسیله این امکانات مورد نیاز، انسان به اهداف خود و سر منزل مقصود برسد.
وی در ادامه اظهار داشت: آرمان و اندیشه وحدت امام خمینی (ره) نیز دارای لوازمی بود که امکانات تحقق آن باید فراهم میشد، ضروری‌ترین مسئله در این رابطه، عدالت است زیرا عدالت لازمه توحید است و برای ایجاد وحدت اسلامی، باید عدالت اسلامی به عنوان زمینه اصلی وحدت گسترش یابد، زیرا در در جهان پرظلم و بیداد و هر جامعه ظالمانه‌ای وحدت هرگز تحقق نمییابد.
فکوری با بیان این که استقلال و آزادی از دیگر لوازم وحدت است، گفت: حتی می‌توان گفت استقلال عملی کشورهای اسلامی از مهم‌ ترین آنهاست.
این فعال فرهنگی و اجتماعی استان بوشهر در ادامه افزود: امام خمینی (ره) با توجه به وظایف شرعی خود برای اصلاح بشر، ایجاد همبستگی بین همه مستضعفان جهان و مسلمانان دنیا، گسترش عدالت اجتماعی، بوجود آوردن صلح و صفا در تمام جهان، خودباوری و نفی سبیل، جلوگیری از دخالت ابرقدرت‌ها در مقدرات کشورهای ضعیف و مسلمانان و چپاول ذخایر آنها و گسترش روابط مبتنی بر احترام متقابل و حسن هم جواری، وحدت مسلمین و مستضعفان جهان را ضروری می‌شمرد و آن را تنها عامل و رمز پیروزی و بقا هر امتی می‌دانست و بنابراین بر ایجاد وحدت تاکید فراوانی میکرد.
مدیر امور مساجد و تشکل‌های مذهبی و مردمی و اصناف ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر عنوان داشت: از نظر امام (ره) لازمه صلح و صفای جهانی، زیست مسالمت آمیز با همه کشورهای عالم است،دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران طالب اخوت ایمانی با مسلمانان جهان و منطقه و طالب زیست مسالمت آمیز با همه کشورهای عالم است، در این رابطه نه به ظلمی تسلیم می‌شویم و نه به کسی ظلم می‌کنیم.
فکوری در ادامه اظهار داشت: ما با توکل و یاری جستن از خداوند سبحان همانطور امام (ره) فرمودند می‌توانیم در مقابل همه دنیا بایستیم و بگوییم ما نه طرف مغضوب علیهم می‌رویم و نه طرف ضالین، نه طرف غرب می‌رویم و نه طرف شرق، ما می‌توانیم این طور باشیم و به صراط مستقیم عمل کنیم که همه‌مان با هم باشیم، همه ید واحد و زیر پرچم ولایت مطلقه فقیه باشیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول