اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره گذرنامه استان اصفهان:

سفارتخانه‌های ایران 9 نوع روادید را به رسمیت می‌شناسند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره گذرنامه استان اصفهان گفت: در حال حاضر 9 نوع روادید در سفارتخانه‌های ایران به رسمیت شناخته میشود و هتل داران باید در کنترل گذرنامه اتباع خارجی دقت کنند و مدت صدور و خاتمه اعتبار گذرنامه مسافران خارجی را بررسی کنند.

سفارتخانه‌های ایران 9 نوع روادید را به رسمیت می‌شناسند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، رضا قادری در نخستین سمینار آموزشی مدیران هتل‌های استان اصفهان با بیان اینکه صنعت گردشگری از جمله صنایعی است که در کشورهای ضعیف و توسعه یافته بیشتر رخ مینماید، اظهار داشت: استان اصفهان به دلیل وجود جذابیت‌های طبیعی، آثار تاریخی، صنایع دستی و ابنیه های منحصر به فرد تاریخی و نیز به دلی اینکه در چهار راه محور مواصلاتی ایران قرار دارد همواره مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی است و سالانه افراد زیادی اصفهان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند.
وی با اشاره به اینکه نبود امنیت تهدید اصلی برای صنعت گردشگری است، افزود: گردشگران اگر از مکانی که به آن قصد سفر دارند، احساس امنیت نکنند به تبع میل کمتری به سفر به آن شهر دارند و به دین ترتیب درآمد حاصل از جذب گردشگر نیز پایین می آید.
رئیس اداره گذرنامه استان اصفهان با اشاره به اینکه هتل داران از جمله افرادی هستند که سود و ضرر آنها به طور مستقیم به میزان گردشگر بستگی دارد، یادآور شد: در تامین امنیت برای مسافران یک سری از اقدامات به نیروی انتظامی و بخشی نیز بر عهده هتل داران است تا با اطلاع به موقع از مواد مشکوک و دارای شبه نیروی انتظامی را در برقراری امنیت برای شهر و مسافران یاری کنند.
وی با بیان اینکه قانون ورود و اقامت اتباع خارجه در سال 1310 به تصویب رسیده است، گفت: هریک از اتباع خارجه برای ورود و خروج باید اجازه ماموریت کسب کنند که با عنوان روادید به آنها داده می شود.
قادری با اشاره به اینکه در حال حاضر 9 نوع روادید در سفارتخانه‌های ایران به رسمیت شناخته میشود، تاکید کرد: هتل داران باید در کنترل گذرنامه اتباع خارجی دقت کنند و مدت صدور و خاتمه اعتبار گذرنامه مسافران خارجی را بررسی کنند؛ همچنین به محض ورود دسته جمعی یا فردی هریک از اتباع خارجی به هتل نیروی انتظامی را از حضور افراد باخبر کنند.
وی در ارتباط با انواع روادید گفت: روادید جهانگردان از نوع B، روادید زیارتی نوع C، روادید ورود یا A، روادید خروج یا G، روادید تحصیلی E، روادید دیپلمات ها و سیاسیون D، روادید خبرنگاران یا H، روادید کار برای کارشناسانی که به دعوت شرکت‌های معتبر به ایران آمده‌اند یا F از جمله انواع روادید هستند.
رئیس اداره گذرنامه استان اصفهان یادآور شد: یک تبعه خارجی از 30 تا 90 روز می تواند از رواید خود برای حضور در ایران استفاده کند و در صورت تمایل به ادامه حضور در کشور باید برای تمدید اعتبار اقدام کند.
وی تاکید کرد: اگر تبعه خارجی وارد هتل شد، هتل داران باید در سریع‌ترین زمان حضور آنها را به نیروی انتظامی اطلاع دهند.
قادری تصریح کرد: در صورتیکه به اتباع خارجی مظنون شدید و احساس کردید که قصد سوء استفاده و یا کارهای خلاف دارند آنها را تحت مراقبت قرار داده و موارد مشکوک را به نیروی انتظامی گزارش دهید.
وی با تاکید بر اینکه بیشتر سرقت‌ها از گردشگران خارجی در ساعات خلوت و پایانی شب رخ میدهد، بیان داشت: هتل‌داران باید بازگشت اتباع خارجی را در هنگام شب به هتل را بررسی کنند و در صورتی که توریست‌ها به هتل بازنگشتند موارد را پلیس در میان بگذارند.
رئیس اداره گذرنامه استان اصفهان تصریح کرد: همچنین هتلداران باید به محض ورود اتباع آمریکایی و انگلیسی و نیز خبرنگاران خارجی و سیاستمداران موارد را به اطلاع نیروی انتظامی برسانند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول