اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر علوم اعلام شد؛

مواد آزمون دوره دکترا ریاضیات تغییر می‌کند

خبرگزاری فارس: با حضور معاون وزیر علوم در نشست انجمن ریاضیات ایران اعلام شد، مواد آزمون دوره دکترا ریاضیات تغییر می‌کند.

مواد آزمون دوره دکترا ریاضیات تغییر می‌کند
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، با حضور معاون وزیر علوم در نشست انجمن ریاضیات ایران اعلام شد، مواد آزمون دوره دکترا ریاضیات تغییر می‌کند.
رضا عامری معاون  وزیر علوم، تحقیقات و فناور در جمع اعضای شورای برنامه‌ریزی انجمن ریاضی و میزگرد آیین‌نامه پذیرش دانشجوی دوره دکتری ریاضی شرکت کرد.
در این مراسم که اکثریت حاضران نسبت به مواد آزمون دوره دکترا ریاضیات اعتراض و خواهان تغییر آن بودند، قاسمی استاد دانشگاه و عضو مجمع ریاضی ایران گفت: دید افکار عمومی و دانشگاهیان نسبت به این آزمون منفی است و هیچ یک از نحوه پذیرش دانشجو رضایت ندارند.
وی افزود: در گذشته طی سه تا چهار ساعت دانشجو با شرکت در جلسه در سه درس تخصصی شرکت می‌کرد، اما این دوره تنها 15 دقیقه از دروس پیش پا افتاده و ساده سال اول و دوم دوره کارشناسی و از طریق مصاحبه آزمون برگزار می‌شود که درصد خطای گزینش بسیار بالاست.
وی از ظرفیت 10 برابری پذیرش دانشجو به جای سه برابر خبر داد و تصریح کرد: سال آینده امکان کاهش ظرفیت دانشجوی دکترا وجود دارد و آزمون به گونه‌ای برگزار می‌شود که افراد شایسته بتوانند وارد دوره مذکور شوند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول