اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کنفرانس بین‌المللی ریاضی در رفسنجان آغاز شد

خبرگزاری فارس: مراسم افتتاحیه چهل ‌و دومین کنفرانس بین‌المللی ریاضیات کشور با حضور معاون امنیتی سیاسی استاندار کرمان در شهرستان رفسنجان آغاز شد.

کنفرانس بین‌المللی ریاضی در رفسنجان آغاز شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، پیش از ظهر امروز مراسم افتتاحیه چهل ‌و دومین کنفرانس ریاضیات کشور با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در شهرستان رفسنجان آغاز شد.
رئیس دانشگاه ولیعصر (عج) شهرستان رفسنجان با اشاره به نام دانشگاه که متعلق به آخرین حجت خداست، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین رخدادهای کشور برگزاری کنفرانس مادر علوم است که در سال جاری میزبان آن دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان است.
رضا رنجبرکریمی تقارن این کنفرانس با بزرگداشت ابوریحان بیرونی را به فال نیک گرفت و تصریح کرد: بیش از 150 اثر از این دانشمند به یادگار مانده است که 115 اثر فقط در زمینه ریاضیات است.
وی به وجود 28 اثر باقیمانده از این دانشمند خبر داد و افزود: مابقی آثار وی در گذر زمان از بین رفته و به نسل‌های بعدی منتقل نشده است.
رنجبرکریمی به تأسیس دانشگاه ولیعصر (عج) با وجود دو رشته اشاره و خاطرنشان کرد: رشته ریاضی این دانشگاه از همان اوایل تأسیس به کسب افتخارات کشوری نائل شده است.
وی ابراز داشت: تاکنون 5 هزار نفر از این رشته فارغ‌التحصیل شده‌اند که 25 درصد از آن‌ها در مقاطع بالاتر مشغول به تحصیل هستند.
رنجبرکریمی بیان داشت: با توجه به اینکه این دانشگاه از پایتخت و مرکز استان دور است، دانشجویان آن را به عنوان اولویت آخر انتخاب می‌کنند، اما با مشاهده خروجی‌های موفق این دانشگاه روزبه‌روز بر افتخارات آن در کشور افزوده می‌شود.
وی گفت: کسب رتبه‌های اول تا چهارم کارشناسی ارشد و کسب سه رتبه اولی در سه رشته تحصیلی در سال 90 از دیگر افتخارات این دانشگاه است.
رنجبرکریمی وجود آزمایشگاه لیزر و فوتونیک این دانشگاه را که جزو آزمایشگاه‌های برتر کشور است، مایه مباهات خواند و خاطرنشان کرد: ارائه 142 مقاله پژوهشی از 421 مقاله، از پیشرفت‌های دیگر دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان است.
وی اذعان داشت: آنچه که بیشتر از هر چیز به آن افتخار می‌کنیم، مزین شدن نام دانشگاه به نام مهدی موعود (عج) است.
به گزارش فارس، در مراسم افتتاحیه چهل ‌و دومین کنفرانس ریاضیات کشور که پیش از ظهر امروز برگزار شد، معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان، فرماندار، شهردار، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و جمع کثیری از مسئولان اداره‌ها و نهادهای شهرستان رفسنجان به همراه مهمانان داخلی و خارجی حضور داشتند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول