اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

اختصاصی/ چهار ماده درسی دوره راهنمایی "رویکرد تربیتی" می‌یابد؛

اجرای طرح غنی‌سازی "ریاضی و علوم" راهنمایی در سال تحصیلی جدید

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش از اجرای «رویکرد تربیتی» در چهار درس دوره راهنمایی از امسال خبر داد و گفت: در سال‌جاری طرح غنی‌سازی «ریاضی و علوم» دوره راهنمایی اجرا می‌شود.

اجرای طرح غنی‌سازی "ریاضی و علوم" راهنمایی در سال تحصیلی جدید
منوچهر فضلی‌خانی مدیرکل دفتر آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» با اشاره به برنامه‌های حوزه آموزش راهنمایی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: امسال طرح غنی‌سازی دروس «ریاضی» و «علوم تجربی» در 3 پایه دوره تحصیلی راهنمایی و در حدود 760 مدرسه راهنمایی در سراسر کشور اجرا خواهد شد که در واقع یک پروژه تکمیلی برای غنی کردن و بهسازی محتوای این دو درس است.

وی افزود: در این طرح معلمان این دروس با شیوه‌ها و روش‌های جدیدی که بتواند مفاهیم علوم و ریاضی را غنی‌تر کند و دانش‌آموزان نیز بهتر بتوانند به عمق این دو درس پی برده و کار تحلیلی و اکتشافی انجام دهند، به تدریس خواهند پرداخت.

* پیگیری "رویکرد تربیتی" در 4 درس دوره راهنمایی

فضلی‌خانی اضافه کرد: علاوه بر طرح غنی‌سازی ریاضی و علوم دوره راهنمایی، امسال در طرحی دیگر «رویکرد تربیتی» در آموزش چهار درس «تعلیمات اجتماعی، تاریخ، علوم تجربی و ادبیات فارسی» دوره راهنمایی اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه این طرح نیز در حدود 760 مدرسه دوره راهنمایی اجرا خواهد شد، عنوان کرد: در این طرح برای این چهار درس محتواهایی تولید شده است و معلمان مجری طرح نیز آموزش‌های لازم را پشت سر گذاشته‌اند و با اجرای آن دانش‌آموزان دوره راهنمایی به موازات یادگیری محتوای این دروس، رویکردهای تربیتی را نیز متناسب با اقتضائات هر درس و نیز با بهره‌گیری از آیات، روایات و نیز تجربیاتی که بزرگان دینی در فراگیری هر کدام از این دروس داشته‌اند، فرا خواهند گرفت.

مدیرکل دفتر آموزش راهنمایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: این دو طرح از سال‌های تحصیلی آینده در تمام مدارس راهنمایی سراسر کشور اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول