اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی ریاضی خبر داد:

ارائه 800 مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی ریاضی رفسنجان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی چهل ‌و دومین کنفرانس بین‌المللی ریاضی گفت: با ارائه 800 مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی ریاضی و بررسی آن‌ها تعداد 500 مقاله، پوستر و سخنرانی پذیرش شده است.

ارائه 800 مقاله به دبیرخانه کنفرانس بین‌المللی ریاضی رفسنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، احمد صفاپور پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه چهل‌ و دومین کنفرانس بین‌المللی ریاضیات در شهرستان رفسنجان اظهار داشت: گروه ریاضی دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان از بدو تأسیس با تلاش مضاعف در تمام زمینه‌ها حضور فعالی داشته است.
وی افزود: این دانشگاه در سال 74 به عنوان بنیانگذار سمینار جبر خطی آغاز به کار کرد و تاکنون شش سمینار در کشور در این زمینه برپا شده است.
صفاپور به برگزاری سمینارهای مربوط به ریاضیات از سوی این دانشگاه اشاره و تصریح کرد: دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در سال 78 میزبان سمینار آنالیز کشور و در سال 85 میزبان چهارمین سمینار جبر خطی بوده است.
وی ابراز داشت: در کنار تلاش‌های بی‌وقفه برای پیشبرد علم ریاضی از لحاظ کیفی هم، فعالیت و پیشرفت زیادی صورت گرفته است.
صفاپور با اشاره به اینکه 40 سال از تأسیس انجمن ریاضیات می‌گذرد، بیان داشت: در سال 84 با همکاری دانشگاه روسیه دوره دکتری دانشگاه ولیعصر (عج) آغار به کار کرده است.
وی گفت: تعداد شش نفر از دانش‌آموختگان این دانشگاه موفق به اخذ دکترا شده‌اند و تعدادی از آن‌ها نیز در دانشگاه هند مشغول به تدریس این علم هستند.
صفاپور خاطرنشان کرد: در ادامه این تلاش‌ها گروه ریاضی دانشگاه ولیعصر (عج) با دعوت از دانشمندان ریاضی کشور، نشریه علمی پژوهشی را راه‌اندازی کرده است که در آن به چاپ مقالات می‌پردازد.
وی اذعان داشت: این دانشگاه در حال آماده شدن برای میزبانی کنفرانس چهل ‌و پنجم بود که در آبان‌ماه گذشته از میزبانی کنفرانس چهل ‌و دوم مطلع شدیم.
صفاپور عنوان کرد: با وجود وقت کم با اجرای سیاست‌های کلی و برگزاری جلسات برای اطلاع‌رسانی سایت کنفرانس به سرعت راه‌اندازی و در دی‌ماه سال گذشته به صورت آزمایشی آغاز به کار کرد.
دبیر اجرایی چهل ‌و دومین کنفرانس بین‌المللی ریاضیات ابراز داشت: این سایت در اسفندماه سال گذشته به طور رسمی آغاز به کار کرد و با کمیته‌ای 60 نفره متشکل از 15 عضو هیئت علمی دانشگاه‌ها سیاست‌های کلی آن جمع‌آوری شد.
وی افزود: با ارائه 800 مقاله به دبیرخانه و بررسی آن‌ها تعداد 500 مقاله، پوستر و سخنرانی پذیرش شده است.
صفاپور تصریح کرد: برای پربار شدن ارائه علمی مقالات از مهمانان شاخص و برجسته داخلی و خارجی نیز دعوت به عمل آمد.
وی اذعان داشت: با حمایت مادی و معنوی انجمن ریاضی ایران، دانشگاه صنعتی کرمان، صنعتی سیرجان، شهید باهنر و علامه جعفری به همراه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و بانک تجارت در راستای بالابردن کمیت و کیفیت این کنفرانس گام برداشتیم.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول