اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور:

ایران به گروه چهار جهانی ریاضی ارتقا مییابد

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در پیامی به کنگره بین‌المللی ریاضی در رفسنجان گفت: ایران تا پایان سال 1391 به گروه چهار جهانی ریاضی ارتقا می‌یابد که این نشان از رشد ریاضی ایران در تمام سطوح است.

ایران به گروه چهار جهانی ریاضی ارتقا مییابد
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، نسرین سلطانخواه در پیامی به کنگره بین‌المللی ریاضی در رفسنجان اظهار داشت: بسیار جای خوشحالی است که فرصتی دیگر فراهم شده است تا ریاضیدانان کشور در چهل و دومین کنفرانس ریاضی کشور دور هم جمع شوند و در زمینه‌های مختلف ریاضی تبادل نظر کنند.
وی بیان داشت: کنفرانس‌های سالانه ریاضی که به همت یکی از پر سابقه‌ترین انجمن‌های علمی کشور یعنی انجمن ریاضی ایران و با همکاری دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود، بیانگر فعالیت چشمگیر ریاضیدانان ایرانی است و با توجه به پیشینه بسیار درخشان ایران در زمینه ریاضیات و با توجه به همت ریاضیدانان ایرانی امیدواریم که بتوانیم مجددا جایگاه اصلی خود را بیابیم.
سلطانخواه افزود: بر اساس اطلاعات منتشره از سوی انجمن ریاضی ایران و بر اساس شاخص‌های اتحادیه بین‌المللی ریاضیدانان جایگاه ریاضی ایران از گروه یک در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به گروه سه در سال 2006 میلادی "1385" ارتقا یافته و انتظار می‌رود که تا پایان سال 1391 به گروه چهار جهانی ارتقا یابیم و این نشان از رشد ریاضی ایران در تمام سطوح است.
وی گفت: با توجه به نقشه جامع علمی کشور سند چشم‌انداز 20 ساله و برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و در راستای اجرایی شدن آن‌ها معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمادگی دارد تا از نظرات کارشناسی محققان ریاضی کشور استفاده کند و برپایی این کنفرانس را زمینه مناسبی به منظور هم‌فکری و ارائه نقطه نظرات عزیزان شرکت کننده می‌داند.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در پایان لازم می‌دانم از دانشگاه ولیعصر رفسنجان (عج) که میزبانی چهل و دومین کنفرانس ریاضی کشور را پذیرفته است، تشکر و قدردانی کنم.
به گزارش فارس، سلطانخواه در خارج از کشور به سر می‌برد و متن پیام ایشان توسط دکتر هادوی روز گذشته برای حاضران در این همایش قرائت شد.
این کنگره بین‌المللی تا 17 شهریورماه جاری در رفسنجان ادامه دارد.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول