اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ریاضیات کشور:

بنیه مالی انجمن ریاضیات کشور ضعیف است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن ریاضیات کشور گفت: بنیه مالی انجمن ریاضی کشور ضعیف است و باید تقویت شود.

بنیه مالی انجمن ریاضیات کشور ضعیف است
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، علیرضا مدقالچی پیش از ظهر امروز در حاشیه افتتاح کنفرانس ریاضیات در رفسنجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به برنامه‌ریزی منسجم از سوی انجمن و تلاش‌های دانشگاه میزبان اظهار داشت: سال گذشته این مراسم به میزبانی ارومیه برگزار شد که بحث‌های تخصصی گوناگونی در آن مطرح شد.
وی افزود: شورای اجرایی این کنفرانس‌ها در جلسات، نه تنها ریاضی بلکه کاستی‌ها و امور را بررسی و در راستای رفع نقایص فعالیت می‌کنند.
مدقالچی با اشاره به اینکه انجمن ریاضی کشور نخستین سمینار چشم‌انداز آموزش و پژوهش را در مهرماه سال گذشته برگزار کرد، تصریح کرد: این انجمن با حضور 43 نفر از فعالان ریاضی کشور سخنرانی‌هایی در زمینه آموزش ریاضی در دانشگاه، تحصیلات تکمیلی، مجلات و تحقیقات بین رشته‌ای ارائه کرد.
وی از حاصل برپایی میزگرد یک روزه در اختتامیه این سمینار به بیانیه هفت‌‌بندی اشاره کرد و ابراز داشت: محورهای عمده این بیانیه استحکام متمرکز گسترش کمی آموزش عالی، برنامه‌‌‌ریزی درسی، رساله‌های پزشکی، پژوهش و آموزش دکترا و بررسی ضعف‌های ریاضی در کشور بود.
مدقالچی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های انجمن ریاضی در کشور، برگزاری سمینار یک روزه نمایندگان انجمن در دانشگاه تربیت مدرس و تأکید بر وجود نقش بیشتر نمایندگان در ارتقای ریاضی کشور است.
وی گفت: انجمن ریاضیات با قدمت 40 سال در میان 300 انجمن علمی ایران، پیشتاز است و از سال 83 تاکنون در رتبه "A" قرار دارد.
مدقالچی خاطرنشان کرد: بین‌المللی کردن فعالیت‌های انجمن جزو اهداف انجمن ریاضی در ایران است و کسب جایزه بین‌المللی ریاضیات توسط دکتر رجبعلی‌پور از افتخارات ایران و استان کرمان در زمینه ریاضیات محسوب می‌شود.
وی اذعان داشت: در راستای مکانیزه شدن انجمن، سامانه فرهنگ و اندیشه ریاضی از ابتدای تابستان 90 مورد بهره‌‌برداری قرار گرفته است و مکانیزه اعضا نیز در دست اقدام است.
انتهای پیام/صا30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول