اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور معاون وزیر علوم؛

کنفرانس ریاضیات ایران در رفسنجان پایان یافت

خبرگزاری فارس: با حضور مهدی‌نژاد معاون پژوهشی وزارت علوم مراسم اختتامیه چهل و دومین کنفرانس ریاضیات ایران در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.

کنفرانس ریاضیات ایران در رفسنجان پایان یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، با حضور مهدی‌نژاد معاون پژوهشی وزارت علوم مراسم اختتامیه چهل و دومین کنفرانس ریاضیات ایران در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان برگزار شد.
در این مراسم که استاندار کرمان به همراه جمعی از مسئولان شهرستان و دانشگاه حضور داشتند، علیرضا مدقالچی رئیس انجمن ریاضی ایران با اشاره به رضایت اعضای انجمن و شرکت کنندگان در کنفرانس 42 از نظر کمی و کیفی این همایش اظهار داشت: دانشگاه ولیعصر با اینکه دانشگاه جوانی است، اما بسیار فعال و به خوبی توانسته، پله‌های ترقی را طی کند.
وی گفت: با توجه به اینکه قرار بود میزبان کنفرانس 42 دانشگاه دیگری باشد و تنها 10ماه قبل از برگزاری کنفرانس برگزار کنندگان مطلع شده بودند با این حال به نحو احسن انجام وظیفه کردند و خاطرات خوبی در ذهن مهمانان خود برجای گذاشتند.
مدقالچی افزود: ایران در زمینه ریاضیات پیشرفت‌های زیادی کرده است و  با وجود پنج رتبه در ریاضیات اکنون ما در رتبه سوم جهانی هستیم و به زودی به رتبه چهارم جهان ارتقا می‌یابیم.
وی به نشریاتی که توسط انجمن ریاضی ایران چاپ و منتشر می‌شود و در تمام دنیا در دسترس هستند، اشاره کرد و افزود: نشریات انجمن در سال چهار شماره و 300 صفحه چاپ می‌شود و در لیست :isi"قرار دارند و جزو مجلاتی هستند که از سطح متوسط به بالا هستند.
وی از نشریه فرهنک و اندیشه به عنوان نشریه توصیفی در تمام رشته‌های ریاضی خبر داد و گفت: این نشریه با همکاری انجمن ریاضی ایران و ریاضی کاربردی فرانسه به زبان نسبتا ساده تدوین شده است و توسط انجمن ریاضی ایران منتشر می‌شود.
وی از نکات مثبت کنفرانس چهل و دوم به تدوین تفاهمنامه‌ای که از سوی فرماندار و شهردار رفسنجان پیشنهاد شد اشاره کرد و ابراز داشت: در آینده‌ای نزدیک خانه ریاضیات در رفسنجان تاسیس می‌شود.
وی از وجود جایزه دکتر رجبعلی‌پور در بین 10 جایزه ریاضی به عنوان افتخار استان کرمان یاد کرد و گفت: با وجود حمایت‌های وزارتخانه و معاونت علمی ریاست جمهوری پیشرفت‌های زیادی در ریاضی حاصل شده است و تنها دغدغه این انجمن نبود خانه مستقل است که با یاری اعضای انجمن مشکل مسکن برطرف شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول