اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده عاشورایی خواستار شد:

راه‌اندازی کتابخانه عاشورایی در کرمان

خبرگزاری فارس: نویسنده و پژوهشگر معاصر عاشورایی گفت: راه‌اندازی کتابخانه عاشورایی برای انجام تحقیقات در کرمان ضروری است.

راه‌اندازی کتابخانه عاشورایی در کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمدرضا سنگری پیش از ظهر امروز در آیین آغاز پانزدهمین همایش آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان اظهار داشت: همایش سراسری آفرینش‌های عاشورایی استان کرمان الگویی مناسب در کشور به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه عشق و ایمان پشتوانه این همایش است، افزود: این امر موجب شده است که این همایش هر روز بالنده‌تر، زاینده‌تر و روبه رشدتر باشد.
سنگری تصریح کرد: اگر اخلاص پشتوانه این همایش نبود، این برنامه چنین پیشرفتی را نداشت.
وی با بیان اینکه کلام پاک در جان پاک است، تصریح کرد: سخن آینه روح فرد است و حضرت علی (ع) در این زمینه می‌فرماید: «انسان پشت زبان خود پنهان است».
سنگری خاطرنشان کرد: با کلام پاک اتفاق‌های زیبایی در راستای عمل صالح شکل می‌گیرد و عمر حقیقی شامل لحظه‌هایی می‌شود که انسان به یاد خداوند است.
این محقق به موضوع این همایش با عنوان پیوند بین حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: کربلا تاریخ و جغرافیا است و جغرافیای آن زیبایی، کرامت و بزرگی است.
وی عنوان کرد: کربلا، فشرده‌ترین کلاس آموزشی تاریخ است که حتی کودکان آن هم درس آموزان بزرگی بودند و باید بر شناخت هرچه بیشتر کربلا تاکید داشت.
وی با بیان اینکه امام علی (ع) قله علم و معرفت است، ابراز داشت: شناخت امام حسین (ع) بدون شناخت حضرت علی (ع) ممکن نیست.
سنگری با اشاره به اینکه برای شناخت امام حسین (ع) باید نهج البلاغه را مطالعه کرد، افزود: این همایش فرصت مناسبی برای علی‌شناسی است.
وی راه اندازی کتابخانه عاشورایی در کرمان را ضروری دانست و بیان داشت: از این کتابخانه باید در تحقیقات عاشورایی بهره برد و پژوهش‌ها و تحقیق‌های مرتبط با این همایش باید به مخاطبان ارائه شود.
وی با اشاره به اینکه با امام حسین (ع) باید زندگی کرد، ابراز داشت: به صورت مقطعی نباید به این امام معصوم (ع) پرداخت.
سنگری امام حسین (ع) را مرکز ظهور، رجعت و قیامت دانست و خاطرنشان کرد: حضرت حسین (ع) در قلب محشر است. 
به گزارش فارس، محمدرضا سنگری اول آبان 1333 در شوش متولد شد، وی فارغ‌التحصیل دکترای زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه تهران است، رویکرد وی به شعر به زمان تحصیل در کلاس چهارم ابتدایی باز می‌گردد، شعرهای سنگری تاکنون به صورت پراکنده در برخی از نشریات چاپ شده است.
کتاب‌های«سوگ سرخ»، «حنجره معصوم»، «زبان و ادبیات فارسی پیش‌دانشگاهی در جلدهای متعدد»، «کرشمه‌های قلم»، «یادهای سبز» و «پیوند دو فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس» از جمله آثار این نویسنده است.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول