اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

عملیات عاشورا در زنجان بازنمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه ناحیه زنجان از بازنمایی عملیات عاشورا در زنجان همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

عملیات عاشورا در زنجان بازنمایی می‌شود
محمد امیر‌خانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: امسال بازنمایی عملیات عاشورا بازنمایی می‌شود که در منطقه میمک انجام شده است.
وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری دوران دفاع مقدس یک گنج است و باید هنرمندانه از گوهرهای آن استفاده کرد، تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی برای هفته دفاع مقدس در شهرستان زنجان پیش بینی شده است.
فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به اینکه عملیات‌های شاخص دوران دفاع مقدس بازنمایی می‌شود، افزود: امسال در هفته دفاع مقدس عملیات عاشورا در منطقه گاوازنگ زنجان بازنمایی می‌شود.
وی با بیان اینکه در سال گذشته عملیات بیت‌القمدس در منطقه گاوازنگ بازنمایی شد، ادامه داد: حدود 40 هزار نفر در سال گذشته از این برنامه بازدید کردند.
امیر‌خانی با اشاره به اینکه امروز درمان دردهای اجتماعی تبیین درست فرهنگ ایثار و شهادت به جامعه است، یادآور شد: اگر امروز جوانان ما با شکل نامناسب ظاهر می‌شوند به دلیل ناآشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی خاطر نشان کرد: تشریح چرایی جنگ و شناخت متجاوز و بیان نقش امام و اعتقاد ملت و انتقال فرهنگ ایثار به نسل جوان از محورهای مهم برنامه‌ها است.
 
*برگزاری برنامه‌های متنوع در هفته دفاع مقدس در زنجان
رژه نیروهای مسلح در نخستین روز هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
نخستین روز بازگشایی مدارس فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در مدارس حضور می‌یابند تا دانش‌آموزان را با فرهنگ و ایثار دوران دفاع مقدس آشنا کنند.
برگزاری برنامه‌های عزاداری در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع)، بازخوانی عملیات حصر آبادان، برگزاری گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، برگزاری یادواره‌های مختلف در سطح مدارس و مساجد، برگزاری محافل نقل‌ها خاطره و شعر و نشست‌های بصیرتی، معرفی اسوه‌ها و الگوهای دفاع مقدس و تجلیل از خانواده های معظم شهدا از جمله مهمترین برنامه‌های هفته دفاع مقدس در استان زنجان است.
نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس به ترتیب به نام روز شهدا، نماز و جهاد، بصیرت دینی و دفاع مقدس،
سربازی و حماسه دفاع مقدس، جهاد در جهاد، عصر ولایت فقیه و دفاع مقدس و خانواده و دفاع مقدس انجام شده است.
برگزاری گردهمایی بزرگ رزمندگان و برگزاری یادواره شهدا را از جمله برنامه‌های دیگری است که همزمان با هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود.
ویزیت رایگان بیماران در مراکز پزشکی و افتتاح پایگاه‌های مقاومت جدید در استان زنجان نیز در هفته دفاع مقدس در استان زنجان برگزاری می‌شود.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول