اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بندرامیرآباد خبر داد:

منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به 2120 هکتار رسید

خبرگزاری فارس: مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد از افزایش این منطقه به 2 هزار و 120 هکتار خبر داد.

منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به 2120 هکتار رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، سید علی نعیمی عصر امروز در نخستین همایش سوانح دریایی کشور که به میزبانی بندر امیرآباد برگزار شد، بیان داشت: اراضی پشتیبانی بندر بر اساس مصوبه هیئت مدیره سازمان بنادر و دریانوردی به 2هزار و 120 هکتار افزایش یافت.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مشخص شدن زون انرژی، به‌زودی از طریق سرمایه‌گذاران خصوصی فعالیت‌های این بخش آغاز می‌شود.
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به افزایش 21 درصدی صادرات و واردات نسبت به مشابه سال گذشته، اظهار داشت: در این مدت از سال، بندر امیرآباد به رکورد تخلیه و بارگیری یک میلیون و 200 هزار تن رسید که در قیاس با دیگر بنادر شمالی بی‌سابقه است.
نعیمی تصریح کرد: حدود 90 درصد صادرات مازندران از طریق بندر امیرآباد انجام می‌شود که شامل مصالح معدنی، سیمان، گچ، کلینگر، مواد غذایی و پروفیل های آهن است.
وی ادامه داد: از آغاز سال جاری تا امروز حدود 600 هزار تن کالا در بخش صادرات بندر فعال بوده که به مقصد ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان، روسیه و سایر کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شد.
مدیر بندر و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با اشاره به مزیت‌های این بندر از جمله ترانزیتی بودن آن، گفت: با بازگشایی راه ترانزیتی شمال ـ جنوب یا بندر امیرآباد به بندرعباس که در دست اقدام است، رونق اقتصادی بندر امیرآباد بیش‌تر می‌شود.
وی در بخش پایانی سخنان خود از افزایش تجهیزات بندری گفت و اینکه در بخش تخلیه و بارگیری، از طریق شرکت‌های وابسته ماشین آلاتی چون جرثقیل، لیفتراک و لودر جدید اضافه شدند.
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول