اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط بهداشت محیط زیست مطرح شد؛

هشدار نسبت به خرید نان‌ در سوپرمارکت‌های بندرعباس

خبرگزاری فارس: مسئول واحد بهداشت محیط شهرستان بندرعباس نسبت به بروز عواقب پیرامون مصرف نان‌های فاقد مشخصات بهداشتی در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌های بندرعباس هشدار داد.

هشدار نسبت به خرید نان‌ در سوپرمارکت‌های بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طالب غریب‌پور ظهر امروز طی نشستی که در رابطه با وضعیت بهداشت محیط برگزار شد، در مورد عرضه نان در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های این شهر اظهار داشت: برخی نان‌های بسته‌بندی شده که از استان‌هایی مانند تهران و‌... در شرایط غیر بهداشتی به وسیله اتوبوس و سواریها به بندرعباس وارد میشوند فاقد مشخصات ماده 11 قانون مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی است.
وی خاطرنشان کرد: مواد غذایی باید دارای تاریخ تولید و انقضا و کد بهداشتی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی باشد.
این مسئول ادامه داد: نان‌های وارداتی چنانچه دارای مشخصات کامل ماده 11 باشند و از طرفی نیز با ماشین‌های سردخانه‌ای وارد شوند مصرف و خرید آن مشکلی ندارد.
غریب‌پور همچنین ابراز داشت: در سطح توزیع و فروش نیز نان باید به وسیله خودرو سردخانه‌دار توزیع و مدت زمان فروش در فروشگاه نیز در یخچال نگهداری شود.
وی ادامه داد: نان‌هایی که در سطح نانوائیهای شهرستان بندرعباس پخت و بسته‌بندی میشود نیز فاقد مجوز بهداشتی بسته‌بندی و توزیع در فروشگاه‌هاست.
این مسئول با بیان اینکه از طرفی نیز نان‌های گرم در کیسه‌های پلاستیکی معمولی بسته‌بندی و به بازار عرضه میشود، اظهار داشت: نان گرم در پلاستیک عرق کرده و زمینه رشد سریع کپک در نان را فراهم میآورد که در نتیجه عرضه و فروش این نان‌ها نیز از نظر بهداشت در سطح فروشگاه‌ها مجاز نیست.
وی تاکید کرد: با توزیع‌کنندگان و فروشندگان این نوع نان‌ها نیز برخورد قانونی و نسبت به جمع‌آوری و توقیف این این نوع عرضه توسط بازرسان بهداشت محیط اقدام میشود.
مسئول بهداشت محیط شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌شود به منظور حفظ سلامتی خود و خانواده شان از خرید نان‌های سوپر مارکتی فاقد مشخصات بهداشتی اعم از نان‌های بسته‌بندی شده وارداتی و نان‌هایی که در سطح شهر بسته‌بندی و توزیع و فاقد مشخصات بهداشتی هستند اجتناب کنند.
وی از شهروندان خواست همچنین از تهیه نان مورد نیاز خانوار خود از نانوائیهای خانگی غیرمجاز به ویژه نان‌هایی که تولیدکننده آن افاغنه و دستفروشان هستند نیز جدا خودداری کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول