اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماهه نخست امسال انجام شد؛

رشد 78 درصدی کانتینر در بندر چابهار

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان‌ و‌ بلوچستان گفت: در پنج ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، بندر چابهار در بخش کانتینر 78 درصد رشد داشته است.

رشد 78 درصدی کانتینر در بندر چابهار
به گزارش خبرگزاری فارس از چابهار، سیاوش رضوانی صبح امروز در بازدید دستیار ویژه اقتصادی وزارت امور خارجه از بنادر شهید کلانتری و بهشتی اظهار داشت: توسعه بندر چابهار ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال توسعه اقتصادی منطقه ایجاد خواهد کرد.
وی در ادامه ضمن تشریح روند عملیات اجرایی ساخت دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری از سال 61 تاکنون، وضعیت موجود انبارها، اسکله‌ها و مشخصات عمومی اسکله‌ها، تجهیزات خشکی و دریا و موضوع تفاهمنامه‌ها بندر چابهار با کشورهای عمان و پاکستان و طرح توسعه بندر شهید بهشتی را تشریح کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تاکید بر اهمیت بندر چابهار و خدمات آن در دوران دفاع مقدس، از مهم‌ترین ویژگی‌های بندر چابهار را قرارگرفتن این بندر خارج از تنگه هرمز و دسترسی به آب‌های آزاد و بالا بودن عمق بالای آب نسبت به سایر بنادر برشمرد.
رضوانی تصریح کرد: توسعه این بندر ظرفیت‌های بسیاری برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی فراهم خواهد کرد.
 وی در ادامه از نماینده ویژه وزارت امور خارجه خواست حمایت‌های لازم را از این بندر و ظرفیت‌های ایجاد شده در آن داشته باشند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بخش دریایی پیاده‌سازی ISM (مدیریت راهبردی ایمنی بین‌المللی کشتی‌ها) مطالعات بازبینی دستورالعمل ایمنی و راهنمای کشتی‌ها تدوین برنامه‌ریزی کاربردی و به‌روز رسانی دستورالعمل ایمنی و راهنمایی کشتی‌ها، جمع‌آوری منابع و اجرای فاز نخست پروژه طرح توسعه را از مهم‌ترین فعالیت‌های این بخش برشمرد.
رضوانی مهم‌ترین اهداف اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان‌و‌بلوچستان در سال 90 را پر رنگ کردن سیستم ممیزی دانست و تصریح کرد: از نکات مهم بخش دریا که باید در اولویت قرار گیرد ممیزی ایستگاه‌های رادیویی و به کارگیری تجهیزات رادیویی منطبق بر کنوانسیون‌های دریایی، برگزاری کمیته دریایی دو بار در سال و انجام الزامات کنوانسیون‌های برای تجهیز شناورهای ملکی و دستگاه‌های کمک ناوبری است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول