اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنادر و دریانوردی بوشهر خبر داد:

افتتاح 6 پروژه بندری در گناوه و خارک

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از افتتاح و بهره‌برداری از شش پروژه بندری در بندر گناوه و جزیره خارک خبر داد.

افتتاح 6 پروژه بندری در گناوه و خارک
محمد راستاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: برای افتتاح این تعداد پروژه 207 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی افزود: در بندر گناوه سه پروژه با 77 میلیارد ریال و در جزیره خارک نیز سه پروژه با 130 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شده است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خاطرنشان کرد: ساختمان اداری ترمینال مسافری دریایی گناوه در مساحت یک هزار و 100 متر و دو طبقه با هدف تجمیع فعالیت‌های اداری وابسته به اداره بندر و دریانوردی گناوه طراحی شده است.
راستاد اضافه کرد: برای اجرای این پروژه اعتباری معادل 16 میلیارد ریال هزینه شده است.
این مسئول تصریح کرد: ساختمان برج کنترل بندر گناوه نیز با مساحت 590 متر مربع در چهار طبقه با هدف ساماندهی و نظارت دقیق بر عبور و مرور شناورها و ایجاد فضای مناسب برای امکان عوامل مرتبط با 11 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
راستاد متذکر شد: پایانه مسافری دریایی گناوه نیز در زمینی به مساحت یک ‌هزار و 950 متر مربع در دو طبقه با ظرفیت سرویس‌دهی به 400 مسافر شامل امکانات سالن انتظار، ارزیابی گمرک، بوفه، رستوران، کافی شاپ، تاکسیرانی و... با هدف ساماندهی حمل و نقل مسافران به منظور سرویس دهی به آنان با 50 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
این مسئول در ارتباط با پروژه‌های افتتاحی در جزیره خارک نیز گفت: اسکله مسافری دریایی خارک نیز به منظور تامین امنیت و آسایش و تردد مسافران دریایی این جزیره با احداث دو پست اسکله مسافری به طول 100 متر با 50 میلیارد ریال اعتبار افتتاح شد.
راستاد اضافه کرد: پایانه مسافری خارک نیز در زمینی به مساحت یکهزار و 950 متر مربع در دو طبقه و 50 میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اذعان داشت: همچنین پروژه لایروبی حوضچه بندر تدارکاتی مروارید خارک با هدف تامین شرایط لازم برای ورود و مانور و پهلوگیری شناورهای مسافری و باری به ظرفیت 2 هزار تن و انجام عملیات لایروبی با حجم تقریبی 90 هزار متر مکعب و احداث 440 متر دایک برای رسیدن به تراز منفی چهار متر نسبت به cd با اعتبار 30 میلیارد ریال افتتاح شد.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول