اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر انجمن بلورشناسی ایران خبر داد:

برگزاری انتخابات هیت مدیره انجمن بلورشناسی در گرگان

خبرگزاری فارس: دبیر انجمن بلورشناسی ایران از برگزاری انتخابات هئیت مدیره این انجمن همزمان با برگزاری نوزدهمین همایش بلورشناسی و کانی‎شناسی ایران در گرگان خبر داد.

برگزاری انتخابات هیت مدیره انجمن بلورشناسی در گرگان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد کوهساری ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: دانشگاه گلستان میزبان انجمن بلورشناسی و کانی‎شناسی ایران در نوزدهمین همایش بلورشناسی و کانی‎شناسی ایران در روزهای 16 و 17 شهریورماه 1390 است.
وی محورهای اصلی این همایش را رشد، خواص فیزیکی و شیمیایی بلورها، روش‎های تجربی در پراش پرتو ایکش، الکترون و نوترون، روش‎های تحلیل ساختار بلورها، ندسه بلور و تعیین ساختار بلوری مولکول‎های معدنی، آلی و لایه‎های نازک آن زمین‎شناسی، کانی‎شناسی و تعیین ساختار بلوری کانی‎های ناشناخته، بلورهای مایع و نانوبلورها و سایر زمینه‎های مرتبط با علوم بلورشناسی و کانی‎شناسی برشمرد.
کوهساری با بیان اینکه انجمن بلورشناسی از سال 1370 پایه‎گذاری شده است، افزود: این انجمن از سال 1371 همایش‎هایی را هر ساله در شهرهای مختلف کشور برگزار کرده است و گلستان میزبان نوزدهمین نوزدهمین همایش بلورشناسی و کانی‎شناسی ایران می‎باشد.
وی با اشاره به نو پا بودن این دانشگاه اظهار داشت: خوشبختانه آنچه که تاکنون در این استان محقق شده است شروع خوبی برای این همایش بوده است.
دبیر انجمن بلورشناسی ایران همچنین از برگزاری بیستمین همایش کانی‎شناسی ایران در دانشگاه شهید چمران اهواز خبر داد و گفت: قصد داریم این همایش‎ها را در شهرهای کوچک برگزار کنیم تا دستاوردی برای آن شهرها شود و بتوان خدمتی به جامعه علمی ایران ارائه سازیم.
کوهساری با بیان اینکه اعتبار این انجمن بسیار اندک است، تصریح کرد: با این اعتبار اندک که از طرف نهاد ریاست جمهوری و مرکز نشر تامین می‎شود توانسته‎ایم سالانه چهار مجله علمی و پژوهشی به چاپ برسانیم.
مدیر مسئول مجله انجمن بلورشناسی ایران نیز در گفت‎وگو با خبرنگاران استان با بیان اینکه در بین مجلات پژوهشی در کشور مقام چهارم را داریم، گفت: تعداد مقالاتی که برای چاپ در این نشریه ارائه می‎شود سال به سال در حال افزایش است که بعد از اینکه مورد داوری قرار گرفت برای چاپ در این مجله پذیرفته می‎شود.
ناصر تجبر اظهار داشت: در سال گذشته بیش از 121 مقاله دریافت کردیم که 76 مقاله پذیرفته شده است و امسال نیز تاکنون 55 مقاله ارسال شده که پنج مقاله پذیرفته شده و باقی در دست بررسی می‎باشد.
انتهای پیام/ل20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول