اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

حضور روسای اتاق بازرگانی کشورها در همایش اکو

خبرگزاری فارس: عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران از حضور روسای اتاق بازرگانی کشورهای عضو اکو در همایش هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی خبر داد.

حضور روسای اتاق بازرگانی کشورها در همایش اکو
محمدصمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه دعوتنامه‌های مربوط به حضور این مسئولان به 10 کشور عضو اکو ارسال شده است، اظهارداشت: ده‌ها سرمایه‌گذار خارجی نیز برای حضور در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان دعوت شده‌اند.
وی اضافه کرد: چهار سرمایه‌گذار قطری نیز برای حضور در این همایش و سرمایه‌گذاری در این استان اعلام آمادگی‌ کرده‌اند.
صمدی با اشاره به اینکه تفاهمنامه‌های همکاری با این سرمایه‌گذاران نیز به زبان انگلیسی توسط اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی آماده شده است، تصریح کرد: این تفاهمنامه‌ها پس از حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و بازدید از ظرفیت‌های این استان با آنان تبادل خواهد شد.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی خراسان شمالی عهده‌دار دعوت از مهمانان این همایش را بر عهده دارند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از هزینه‌های مربوط به برپایی همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و همچنین نمایشگاه صنایع دستی را این اتاق عهده‌دار شده است.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی برپایی غرفه مربوط به اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در این استان را برشمرد و گفت: در قالب این غرفه و با ارائه نمودار، بروشور، سی‌دی و ... فعالیت‌های این اتاق در بخش‌های تجارت و بازرگانی تشریح می‌شود.
وی برپایی نشست‌های جنبی با حضور بازرگانان داخلی و استان را از برنامه‌های اتاق بازرگانی در طول هفته فرهنگی اکو در خراسان شمالی عنوان کرد.
 
* راه‌اندازی شعبه اتاق بازرگانی اکو در خراسان شمالی
صمدی همچنین از احتمال راه‌اندازی شعبه اتاق بازرگانی اکو در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی خبرداد.
وی گفت: اقدامات مربوط به راه‌اندازی این اتاق در استان انجام شده که با تحقق آن، سطح مبادلات تجاری استان با کشورهای عضو اکو بیش از پیش افزایش خواهد یافت.
رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن خراسان شمالی با راه‌اندازی این دفتر این استان جزو استان‌های پیشتاز در راه‌اندازی شعبه اتاق بازرگانی اکو خواهد بود.
وی همچنین با اشاره به دعوت از رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو و همچنین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: در این مراسم همچنین روسای اتاق بازرگانی استان‌های خراسان رضوی، جنوبی، سیستان و بلوچستان، سمنان و گلستان حضور خواهند یافت.
صمدی برپایی این رویداد را نقطه عطفی در این استان طی سال‌های پس از تاسیس عنوان کرد و گفت: خراسان شمالی تاکنون به نحوی شایسته در خارج از کشور معرفی نشده است، از این رو برپایی این همایش فرصت بسیار مناسبی برای معرفی توانمندی‌ها و قابلیت‌های این استان است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران با اشاره به اینکه برپایی این همایش‌ها دستاوردهای اقتصادی خوبی را برای کشور خواهد داشت، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی آمادگی کامل برای برپایی این همایش در خراسان شمالی دارد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول