اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

13 و 14 مهرماه جاری؛

همایش ملی انار در فردوس برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از برگزاری همایش ملی انار در روزهای 13 و 14 مهرماه در شهرستان فردوس خبر داد.

همایش ملی انار در فردوس برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا هادربادی پیش از ظهر امروز در جمع کشاورزان استان اظهار داشت: همایش ملی انار در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.
وی گفت: این همایش با همکاری استانداری خراسان جنوبی، فرمانداری شهرستان فردوس، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه بیرجند، سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های ذیربط در شهرستان فردوس برگزار می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی محورهای همایش ملی انار را شامل اقتصاد، بازار و صادرات انار، تکنولوژی تولید و به زراعی، فیزیولوژی انار، اصلاح و بیوتکنولوژی انار، آفات و بیماریهای انار، فرآوری، نگهداری و پس از برداشت انار، تولید محصول ارگانیک و دانش بومی برشمرد.
هادربادی خاطرنشان کرد: خلاصه مقالات پذیرفته شده در کتاب خلاصه مقالات به چاپ میرسد؛ مقالات کامل به صورت لوح فشرده در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین مقالات برتر در ویژه‌نامه علمی و پژوهشی علوم باغبانی دانشگاه فردوسی مشهد به چاپ می‌رسد.
هادربادی اظهار داشت:  در این همایش کارگاه‌های آموزشی برای باغداران استان شامل اقتصاد و بازار انار، کنترل آفات و بیماری‌های انار و کاشت، داشت و برداشت انار با بهره‌گیری از متخصصان امر و نیز تجربیات باغداران موفق برگزار می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی یادآور شد: انار معجزه بسته‌بندی مواد غذایی در طبیعت است.
هادربادی افزود: می‌گویند قدمت این میوه به 4 هزار سال قبل برمی‌گردد و در سوره الرحمن آنجا که وصف بهشت و میوه‌های بهشتی آمده از انار هم نام برده‌اند.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول