اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

برپایی همایش اکو توسعه خراسان‌شمالی را رقم می‌زند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی برپایی همایش اکو را آغاز یک حرکت بزرگ برای این استان عنوان کرد و گفت: با برگزاری این همایش و نمایشگاه صنایع دستی توسعه خراسان‌شمالی بیش از پیش رقم می‌خورد.

برپایی همایش اکو توسعه خراسان‌شمالی را رقم می‌زند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، ابوطالب شفقت ظهر امروز در جمع دست اندرکاران برگزاری این رویداد در خراسان‌شمالی اظهار داشت: تمام برنامه‌های استان برای میزبانی از مهمانان و برگزاری این همایش فرهنگی بسیج شده است.
وی اجرای این برنامه را گامی بلند برای احیای زنجیره‌های ارزش در استان در بخش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: دو بخش کشاورزی و صنایع دستی در خراسان‌شمالی از ویژگی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه برخوردار بوده و برای توسعه این بخش‌ها نیاز به ایجاد زنجیره ارزش دارد.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به حضور هزار مهمان داخلی و خارجی در نمایشگاه صنایع دستی و همچنین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی تصریح کرد: برگزاری این همایش از یک سال قبل در دستور کار استان قرار گرفته به همین منظور از متولیان در سطوح مختلف انتظار می‌رود تا به بهترین شکل این مراسم را میزبانی کنند.
وی با بیان اینکه تمام زیرساخت‌های استان نیز برای توسعه این استان آماده شده، گفت: برپایی این‌گونه همایش‌ها نیز به پیشرفت‌های استان شتاب بخشیده و موجب تحول خواهد شد.
شفقت اراده جمعی را یکی از مهم‌ترین ارکان در برگزاری این همایش فرهنگی عنوان کرد و افزود: خراسان‌شمالی با برگزاری این همایش، در واقع به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ظاهر خواهد شد.
این مسئول با اشاره به اینکه در روزهای مانده به برپایی نمایشگاه فعالیت‌های عمرانی در مسیرهای منتهی به بوستان بش‌قارداش و محل برپایی این همایش افزایش یافته، از شهرداری‌های استان نیز خواست تا از هم‌اکنون نسبت به زیباسازی شهرها به ویژه تردد مهمانان و تزئینات اقدام کنند.
استاندار خراسان‌شمالی زمان برپایی نمایشگاه صنایع دستی را به سبب گذر میلیون‌ها زائر و مسافر از این استان، بهترین موقعیت برای افزایش میزان ماندگاری مهمانان در خراسان‌شمالی عنوان کرد.
وی توجه به صنایع دستی و افزایش فروش این محصولات را یکی از رویکردهای مهم استان برشمرد و گفت: بر همین اساس در ایام نوروز امسال نمایشگاه‌های صنایع دستی در مراکز تمام شهرستان‌های استان برپا شد.
شفقت اضافه کرد: با برپایی این نمایشگاه‌ها فروش محصولات صنایع دستی خراسان شمالی نسبت به دوره‌های قبل با افزایش چند برابری مواجه بود.
این مسئول همچنین برپایی نخستین نمایشگاه صنایع دستی خراسان شمالی در حسینیه جاجرمی‌های بجنورد را مورد اشاره قرار داد و متذکر شد: این نمایشگاه که به صورت دائمی برپا خواهد شد، اکنون آماده افتتاح است.
نماینده عالی دولت در خراسان شمالی یادآور شد: این نمایشگاه پس از نمایشگاه صنایع دستی کشورهای عضو اکو در استان راه‌اندازی خواهد شد و صرفاً صنایع دستی داخلی در این مکان باید عرضه شود.
 
* خراسان شمالی توان استقرار 5 میلیون نفر را دارد
استاندار خراسان شمالی در ادامه وجود دشت‌های زیبا و سرزمین بکر در این استان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اکنون این استان با برخورداری از 28 هزار کیلومتر وسعت توان استقرار 5 میلیون نفر جمعیت را دارد.
وی اذعان داشت: برپایی نمایشگاه‌های مختلف در این استان به ویژه نمایشگاه صنایع دستی گامی بلند برای معرفی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این استان است.
شفقت با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه صنایع دستی اکو یکی از راه‌های توسعه خراسان شمالی است، از عموم دست اندرکاران برپایی این نمایشگاه خواست تا برای برپایی آبرومندانه این رویداد مشارکت کنند.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول