اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

بهروز غریب‌پور در گفت‌وگو با فارس خبر داد:

اپرای عاشورا در راه جشنواره جهانی نمایش عروسکی فرانسه

خبرگزاری فارس: کارگردان اپرای «عاشورا» گفت: این جشنواره از 16 سپتامبر آغاز می‌شود و ما در روزهای 23، 24 و 25 سپتامبر سه اجرا را در شهر شارلوویل مزیر فرانسه برگزار می‌کنیم.

اپرای عاشورا در راه جشنواره جهانی نمایش عروسکی فرانسه
بهروز غریب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: قرار است در جشنواره عروسکی فرانسه با اپرای عروسکی «عاشورا» حضور پیدا کنیم.
وی بیان داشت: این جشنواره از 16 سپتامبر آغاز می‌شود و ما در روزهای 23، 24 و 25 سپتامبر سه اجرا را در شهر شارلوویل مزیر فرانسه برگزار می‌کنیم.
به گفته غریب‌پور این جشنواره بزرگترین فستیوال عروسکی دنیاست و شمار شرکت‌کنندگان در این جشنواره قابل قیاس با دیگر جشنواره‌ها نیست.
کارگردان اپرای «مولوی» تصریح کرد: مسئولان برگزار کننده شرایط خاصی را برای اپرای «عاشورا» از نظر انعکاس مطبوعاتی، برخورد منتقدان و ... فراهم کردند، زیرا آنها معتقدند باید برای این نمایش سنگ تمام گذاشت.
به گزارش توانا، جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی نخستین بار در سال1961 میلادی توسط ژاک فلیکس افتتاح شده است.
این جشنواره هر دوره توسط شرکت‌ها و انستیتوهای شناخته شده حمایت و معتبرتر می‌شود. شارلوویل مزیر، شهری کوچک و سردسیر که در منطقه شامپانی- آردن در شمال فرانسه قرار دارد، پایتخت نمایش عروسکی نامیده شده است.
حضور دفتر مرکزی اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی (یونیما)، مدرسه نمایش عروسکی (اِسنام) و جشنواره جهانی نمایش عروسکی که تا سال 2009 سه سالانه بود و از این دوره دو سالانه شده این اعتبار را به شهر کوچک شارلوویل بخشیده است. این جشنواره هر سه سال یکبار با شرکت گروه‌های مختلف نمایشی از سراسر جهان تولید می‌شود.
این جشنواره از 16 تا 25 سپتامبر 2011 در شهر آردن فرانسه برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ا
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول