اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ

میان برخی شنیده‌ها درباره حذف صحنه شهادت امام حسین(ع)؛

صحنه عاشورا امشب در سریال «الحسن و الحسین» به تصویر کشیده میشود

خبرگزاری فارس: میان برخی شنیده‌ها درباره حذف صحنه شهادت امام حسین(ع) امشب و در آخرین قسمت از سریال «الحسن و الحسین» صحنه عاشورا به تصویر کشیده میشود.

صحنه عاشورا امشب در سریال «الحسن و الحسین» به تصویر کشیده میشود
به گزارش خبرگزاری فارس امشب و در آخرین قسمت از سریال الحسن و الحسین که از 13 شبکه ماهواره‌ای پخش خواهد شد، قرار است صحنه عاشورا به معرض دید تماشاچیان عرب قرار داده شود.
بنابر این گزارش پیش از این «محمد العنزی» تهیه کننده این سریال درباره به تصویر کشیدن صحنه شهادت امام حسین(ع) در سریال «الحسن و الحسین» عنوان کرده بود: این صحنه با دقت و کنترل تمام و به شکل مطالعه شده تصویربرداری شده تا برای تماشاگر قابل قبول باشد اما سخنی درباره آن نخواهم گفت تا مردم خود آن را ببینند.
بنابر این گزارش در شب گذشته در قسمت 29 این سریال حوادث شب عاشورا از جمله اقدام امام حسین(ع) در برداشتن بیعت از یارانش، ناراحتی حرّ بن یزید ریاحی از همراهی با شمر و دیدار امام حسین(ع) و عمر سعد به تصویر کشیده شد و امشب در قسمت پایانی (سیام) صحنه عاشورا به تصویر کشیده خواهد شد.
در همین حال برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که سازندگان سریال با توجه به اعتراضات متعدد جریان‌های اصیل سنی و شیعیان به سریال الحسن و الحسین و همچنین حساسیت‌های موجود صحنه شهادت «الحسن و الحسین» را حذف کرده‌اند.
به گزارش فارس، سریال الحسن و الحسین در طول سه سال گذشته مورد مخالفت آیت‌الله سبحانی، آیت‌الله مکارم شیرازی، آیت‌‌الله نوری همدانی و مقامات وزارت ارشاد ایران، آیت‌الله مهری رهبر شیعیان کویت و گروه ثوابت الشیعه کویت، شیخ الازهر، مجمع مطالعات اسلامی الازهر، شیعیان مصر و شرفای مصر، نمایندگان مجلس عراق، آیت‌الله سیستانی، گروه صدر و مجمع علمای اهل سنت جنوب عراق، حزب الله لبنان و دفتر علامه فضل‌الله(ره)؛ شیعیان عربستان، شرفای قریش عربستان و هیئت بزرگ علمای وهابی از جمله مفتی بزرگ عربستان با این سریال مخالفت کرده اند.
در طرف مقابل تنها یک لیست 19 نفره به عنوان مؤیدان این سریال ارائه شده است که مهمترین آنها شیخ یوسف القرضاوی و شیخ سلمان العوده هستند که در طول ایام پخش این سریال تاکنون سه تن از این افراد تایید سریال را رد کرده‌اند که این افراد دفتر علامه فضل الله (ره)، شیخ نصر فرید واصل مفتی سابق مصر و شیخ قیس بن محمد آل مبارک عضو هیئت علمای بزرگ عربستان سعودی هستند.
انتهای پیام/ک
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول