اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چهارمحال و بختیاری؛

امسال 181 هزار دانش‌آموز به مدرسه می‎روند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: در سال تحصیلی جاری 181 هزار و 820 دانش‌آموز در سطح مدارس این استان مشغول به تحصیل خواهند شد.

امسال 181 هزار دانش‌آموز به مدرسه می‎روند
حبیب نیکخو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: امسال حدود 181 هزار و 820  نفر دانش آموز در مدارس کشور تحصیل خواهند کرد که از این تعداد 73 هزار و 820 دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، 45 هزار دانش‌آموز در مقطع راهنمایی و 43 هزار دانش‌آموز در مقطع متوسطه تحصیل خواهند کرد.
وی افزود: همچنین افزون بر 8 هزار دانش‌آموز در مقاطع فنی و حرفه‌ای و 12 هزار دانش‌آموز در مقطع کار و دانش در سال‌تحصیلی جدید مشغول به تحصیل خواهند شد.
نیکخو با اشاره به نحوه ثبت نام دانش‌آموزان استثنایی در این استان، گفت: با توجه به هماهنگیهای انجام شده با اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، تمام نوآموزان بدو ورود به دبستان زیر پوشش سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی و از نظر جسمانی، تحصیلی، بهداشتی و هوشی مورد ارزیابی قرار میگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان این که داشتن دفترچه سلامت یکی از الزام‌های ثبت نام نوآموزان در پایه اول ابتدایی است، ادامه داد: با توجه به رویکرد وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید مبنی بر یک نوبته شدن مدارس ابتدایی با اولویت تشکیل کلاس‌ها در نوبت صبح، بیشتر کلاس‌های پیش دبستانی در نوبت صبح تشکیل میشود.
وی گفت: با توجه به نقش و اهمیت آموزش‌های پیش دبستانی در فراهم کردن زمینه‌های رشد و آماده‌سازی کودکان بدو ورود به دبستان به دوره رسمی انتظار میرود شهرستان‌ها و مناطق زمینه رشد کمی و کیفی این دوره پراهمیت را فراهم کنند.
نیکخو از برگزاری جشن شکوفه‌ها همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت:  در سال تحصیلی 91-90 برنامه‌های متنوعی در دستور کار قرار گرفته است که برگزاری جشن شکوفه‌ها یکی از برنامه‌های بسیار مهم و به یادماندنی برای دانش‌آموزان پایه اول محسوب میشود.
وی تصریح کرد: به مدیران مدارس ابلاغ شده تا از هر لحاظ آماده برگزاری این مراسم باشند و برنامه‌ها باید کوتاه و جذاب تنظیم شود تا دانش‌آموزان دچار خستگی نشوند.
نیکخو ادامه داد: بخش عمده‌ای از برنامه‌های جشن شکوفه‌ها باید به معرفی بخش‌های مختلف مدرسه به دانش‌آموزان و اولیا اختصاص یابد و معلمان پایه اول موظفند در مدرسه حضور داشته و ارتباط عاطفی خوبی را در نخستین روز ورود دانش‌آموزان به مدرسه داشته باشند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول