اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش نکا خبر داد:

فعالیت 20 مدرسه قرآنی در نکا

خبرگزاری فارس: معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا از فعالیت 20 مدرسه قرآنی در نکا خبر داد.

فعالیت 20 مدرسه قرآنی در نکا
 سید علی‌اکبر ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نکا بیان داشت: مدارس تخصصی قرآن آموزش و پرورش شهرستان نکا با هدف نهادینه‌کردن علوم قرآنی در جامعه و توجه به امور پرورش روحی و روانی و امور دینی در دانش‌آموزان تاسیس شده است.
وی گفت: مدارس قرآنی در چهارچوب توسعه و ترویج فرهنگ قرآن و آموزش عمومی این کتاب الهی برای دانش‌آموزان در شیفت دوم مدارس و یا در اوقات فراغت و یا کلاس‌های بیکاری برگزار میشود.
معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان نکا همچنین از فراگیری 4 هزار قرآن‌آموز در مدارس قرآن آموزش و پرورش این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: تربیت مربیان و مدیران قرآنی از جمله اهداف راه‌اندازی این مدارس است.
این مسئول با اشاره به فعالیت 20 مدرسه قرآن با جذب اعتبار 100 میلیون تومان یادآور شد: هر چند فراگیران خردسال در ابتدا با انگیزه کسب رتبه، گرفتن جایزه و ... به دنبال حفظ قرآن می‌روند، اما این این انگیزه‌ها آنها را به اهداف معنوی می‌رساند و قرآن حاکم بر رفتارشان می‌شود.
معاون پرورشی و تربیتی آموزش و پرورش شهرستان نکا، نداشتن مربی قوی و کارآمد را از مهم‌ترین نقاط ضعف موسسه‌های قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: عدم حاشیه‌های جذاب، نبود بازی و داستان و برنامه‌های متنوع از نقاط ضعف آموزشگاه‌ها و نکاتی از قبیل در جمع بودن، تکرار و تمرین زیاد و ایجاد رقابت از نقاط قوت این مؤسسه‌ها است.
ابراهیمی خاطرنشان کرد: مدارس تخصصی قرآن برای برگزاری کلاس‌های حفظ قرآن آمادگی لازم را دارند و این اولیا هستند که می‌توانند فرزندانشان را به این مراکز هدایت کنند و از سوی دیگر مسئولان نیز مقدماتی را مهیا کنند تا کسی که در زمینه قرآن متخصص می‌شود جایگاه شغلی او با مشکل مواجه نشود.
وی ادامه داد: اکنون که استکبار جهانی قرآن را مانع سلطه‌گری خود میداند و آن را به آتش میکشند پس ما نیز در مقابله با رفتار زشت و غیرانسانی آنها باید متحد و منسجم با قرآن مانوس شویم و به آن عمل کنیم.
این مسئول در پایان اذعان داشت: قرآن باید از زمان طفولیت وارد زندگی شود تا در جان و بطن انسان تاثیرگذار باشد و امیدواریم که با افزایش این مدارس در جامعه، گامی برای رشد و شکوفایی قرآن و نهادینه کردن مفاهیم آن در زندگی برداریم.
انتهای پیام/ن20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول