اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال صورت می‌گیرد؛

راه‌اندازی 2 مدرسه تیزهوشان در بهبهان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان گفت: مهرماه امسال دو مدرسه تیزهوشان دخترانه و پسرانه در مقطع راهنمایی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 2 مدرسه تیزهوشان در بهبهان
علی فاکر امروز در گفت‌گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: امروز تمرکز و محوریت تک‌نوبته شدن مدارس بر روی استان‌ها و شهرستان‌ها بوده و برای تحقق این امر باید همه دستگاه‌های اجرایی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.
وی ادامه داد: دانش‌آموزان بر اساس این طرح می‌توانند با انگیزه و روحیه‌ای مضاعف سر کلاس درس حضور پیدا کنند و این امر بر گیرایی علمی و آموزشی آنها تأثیر مستقیم دارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان با اشاره به اینکه با تک‌نوبته شدن مدارس در راستای استفاده بهینه از ساعات آموزشی گام بنیادین برداشته می‌شود، بیان کرد: تک‌نوبته شدن مدارس هم برای دانش‌آموزان و هم برای مدیران و دبیران آموزشی مثبت تلقی شده و سبب خلاقیت و آزادی عمل بیشتر آنها در یک فضای با طراوت آموزشی می‌شود.
وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 70 الی 75 درصد مدارس بهبهان در مقاطع مختلف از ابتدای مهرماه سال جاری تک‌نوبته می‌شوند.
فاکر ادامه داد: حذف مدارس همجوار، استفاده از ظرفیت‌های خالی مدارس با تعامل مدیران مجتمع‌ها، مدارس و همکاری خانواده‌ها باعث شد تا این موفقیت به دست آید.
وی تصریح کرد: عوامل اجرایی و ستادی مدیریت نظارت بیشتر را در شیفت صبح از مدارس به عمل می‌آورند و این امر به افزایش کیفیت آموزشی منجر می‌شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان گفت: بهبهان معلمان مازاد دارد و در بسیاری مواقع نمی‌توانستیم تراکم کلاس‌های درس را افزایش دهیم.
وی اضافه کرد: در صورتی که به بهبهان امکانات سخت‌افزاری از جمله 10 کانکس، یک‌هزار نیمکت و سرویس‌های بهداشتی داده شود قادر خواهیم بود 17 مدرسه دیگر را برای سال‌جاری تک‌نوبته کنیم.
فاکر افزود: رایزنی‌های لازم به‌منظور تأمین امکانات موردنیاز انجام شده و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به نتیجه مطلوب دست یابیم.
وی بیان کرد: امسال دو مدرسه تیزهوشان دخترانه و پسرانه در مقطع راهنمایی در بهبهان راه‌اندازی می‌شود و از مهرماه نیز کلاس‌های آموزشی این مدارس آغاز به‌کار می‌کند.
رئیس اداره آموزش و پرورش بهبهان افزود: کلاس‌های تحصیلی این دو مدرسه از ابتدای مهرماه در دو مدرسه قدیمی این شهرستان آغاز و با بهره‌برداری از دو مدرسه خیرساز در آبان‌ماه به مدارس نوساز منتقل می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 28 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف در مدارس بهبهان به تحصیل می‌پرداختند، گفت: باتوجه به سیر نزولی رشد جمعیت در بهبهان پیش‌بینی می‌شود امسال 27 هزار دانش‌آموز محصل در مدارس این شهرستان داشته باشیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول