اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بیرجند:

ترویج سیره معصومین از اهداف جشنواره رضوی باشد

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بیرجند گفت: ترویج سیره، روش و منش معصومین در جامعه باید از اهداف جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) باشد.

ترویج سیره معصومین از اهداف جشنواره رضوی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‏الاسلام و المسلمین مهدی عبدالرزاق‏نژاد صبح امروز در جمع مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: انتظار جامعه اسلامی این است که اهداف جشنواره متناسب با نیاز جامعه باشد چراکه هر جامعه‌ای نیازمند الگو، مربی و معلم است.
وی ادامه ‏داد: اگر الگوهای مؤثر و مفید به جامعه معرفی نشوند به طور یقین دیگران الگوهای باطل را به جامعه عرضه می‌کنند و مسیر حرکت جامعه به انحراف کشیده می‌شود.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بیرجند با بیان اینکه محتوای جشنواره باید پیرامون نیازهای جامعه باشد، افزود: اگر محتوای جشنواره متناسب با خواسته‏های قشر جوان و تحصیل‏کرده باشد بدین وسیله می‌توانیم به الگو و اهداف واقعی دست پیدا کرده و مسیر حقیقت را دنبال کنند.
عبدالرزاق‏نژاد با اشاره به جشنواره نقاشی خط و خط نگاره رضوی در خراسان جنوبی اظهار داشت: نقاشی و خط مثل سایر قالب‏های هنری می‏تواند به عنوان یک ابزار در معرفی محتوای جشنواره مؤثر باشد چراکه از تأثیر به سزایی برخوردار است.
وی ادامه داد: در خراسان‏ جنوبی مثل دیگر نقاط کشور اسلامی افرادی هستند که دارای ذوق نقاشی و خطاطی هستند که تصاویر خطوط تقسیم شده در ارتباط با این جشنواره می‏تواند ذوق‏ها و سلیقه‏های خاص خود را جذب کند و از این طریق تاثیر لازم را برجای بگذارد.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بیرجند با بیان اینکه برگزاری اینگونه جشنواره‌ها باید مخاطبان واقعی خود را به همراه داشته باشد، گفت: باید از هر گونه نشریات و صرفاً ارائه گزارشات خودداری شود و در این صورت است که نیاز به جشنواره به عنوان یک ضرورت مطرح می‌شود.
وی افزود: اگر فقط به مسائل، تشریفات و تبلیغات اکتفا شود نه تنها تأثیری ندارد بلکه باعث به هدر رفتن زحمت‌ها و بودجه‌ها نیز می‌شود.
عبدالرزاق‌نژاد تصریح کرد: مسئولان باید تلاش کنند مخاطبان علاقه‏مند در این محافل فرهنگی را حاضر کنند و محتوای اینگونه جشنواره‏ها و جلسات را از طریق دیگران به مخاطبان برسانند.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بیرجند یادآور شد: ضرورت برگزاری این‏گونه جشنواره‏ها این است که این جشنواره چون بر محور شخصیت‏های اسلامی و امامان معصوم از جانب خداوند به عنوان الگوی جامعه اسلامی به مسلمانان معرفی شده‏اند می‏تواند آثار مثبت دینی و اسلامی را در برداشته باشد.
عبدالرزاق‏نژاد گفت: بنابراین هرچه این گونه جشنواره‌ها جلسات فرهنگی و مذهبی در جامعه بیشتر باشد در تحکیم اعتقادات اخلاقیات جامعه می‏تواند مؤثرتر باشد.
وی ادامه‏ داد: هنرمندان با حضور در این جشنواره می‏توانند به آثار خود رنگ و لعاب دینی و مذهبی بدهند چرا که در این صورت آثار آنها از بار معنوی و ارزش والایی برخوردار می‌شود.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بیرجند تصریح کرد: وقتی یک هنرمند افکار خود را در این مسیر سوق داده و در قالب هنر خویش به نمایان بگذارد به طور غیرمستقیم خود را در مسیر هدایت و سعادت نور قرار داده که جلوه آن می‏تواند در رفتار و اعمال او نیز ظاهر شود.
عبدالرزاق‏نژاد افزود: بنابراین جا دارد همه هنرمندان با ذوق و سلیقه که موفق به ارائه آثار زیبا هستند با قدم گذاشتن در این وادی نورانی به لطافت، زیبایی‏ها و معنویات با برکت این مفاهیم بلند دینی دست یابند.
وی ادامه داد: سخنانی که آن حضرت در جایگاه‏ها مختلف ایراد کردند که امروز در کتب مختلف جمع‏آوری شده باید برای جامعه بازگو و تبیین شود.
مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم ‌پزشکی بیرجند افزود: توجه به زیارت آن بزرگوار در مشهد و ایجاد ارتباط معنوی با حضور در کنار آن امام شریف می‏تواند باعث تسکین دردهای پنهانی مردم و وسیله آرامش بخش باشد.
وی ادامه داد: امامان و معصومین ریسمان الهی و وسیله ارتباط ما با خدا هستند که با حضور در کنار حرم این امامان بزرگوار به آرامش دست پیدا می‏کنیم.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول