اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

جشنواره رضوی موجب تقویت روحیه مذهبی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار کرمان گفت: جشنواره شعر رضوی موجب تقویت روحیه مذهبی، اشاعه فرهنگ اصیل ولایی و دفاع از مقام ولایت و امامت می‌شود.

جشنواره رضوی موجب تقویت روحیه مذهبی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی بعد از ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد برگزاری نهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان کرمان، حضور در جلسه ویژه امام رضا (ع) را توفیق الهی دانست و اظهار داشت: وجود مرقد مطهر این امام در کشور همواره سبب افزایش برکات معنوی شده است.
وی با اشاره به تأثیرگذاری ابزار هنر در اشاعه فرهنگ ناب اسلامی افزود: زبان شعر بیان‌کننده احساس پاک انسان‌ها است و گاه تأثیری که یک شعر یا متن زیبا بر روح و جان انسان می‌‌گذارد از ساعت‌ها مطالعه و موعظه بیشتر و عمیق‌تر است.
سعیدی تصریح کرد: هر گاه سخن از عمق جان، هدفمند و با آگاهی بیان شود، منشا خلق آثار ماندگار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری سالانه جشنواره شعر رضوی در شهرستان کرمان ابراز داشت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی نقش مؤثری در اشاعه و ترویج فرهنگ منور ولایی و رضوی در جامعه دارد.
رئیس ستاد برگزاری جشنواره شعر رضوی شهرستان کرمان بیان داشت: این جشنواره موجب تقویت روحیه مذهبی، اشاعه فرهنگ اصیل ولایی و دفاع از مقام ولایت و امامت می‌شود.
وی گفت: زمینه‌سازی شکوفایی استعدادهای فرهنگی‌، هنری‌، مذهبی و نخبه‌پروری در کنار ایجاد روحیه نشاط در جامعه از اهداف دیگر برگزاری چنین جشنواره‌هایی است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کرمان ابراز داشت: این جشنواره در سال جاری در سه سطح دانش‌آموزی‌، دانشجویی و آزاد برگزار می‌شود.
محمد بصیریان با اشاره به ایجاد نمایندگی فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش‌های شهرستان کرمان اذعان داشت: در سال جاری نخستین جشنواره شعر رضوی بخش ها نیز همزمان با نهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان کرمان برگزار می‌شود.
دبیر اجرایی نهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان کرمان عنوان کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره با توجه به بعد معنوی و فضای نورانی موجود در حرم مطهر امامزاده حسین شهر جوپار با حضور شاعران‌، هنرمندان و مسئولان در این مکان برگزار می‌شود.
وی افزود: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 17 شهریور و داوری آثار 20 شهریور است.
به گزارش فارس، نهمین جشنواره شعر رضوی شهرستان کرمان در سالروز آغاز هفته دفاع مقدس و به مناسبت گرامیداشت روز شعر و ادب پارسی برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول