اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه مخابرات خبر داد:

برخورداری 10 میلیون جمعیت روستایی از ICT

خبرگزاری فارس: مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه مخابرات از برخورداری 10 میلیون جمعیت روستایی کشور از خدمات دفاتر ICT خبر داد.

برخورداری 10 میلیون جمعیت روستایی از ICT
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، سیامک لاری لواسانی در همایش یک روزه سراسری دفاتر ICT روستایی اظهار داشت: شرکت مخابرات ایران در برنامه چهارم توسعه مکلف شد که دفاتر ICT روستایی را در سطح کشور ایجاد کند که در اواخر سال 88، با 99 درصد تحقق، برنامه‌ها انجام شد.
وی تصریح کرد: از آن زمان مخابرات ایران از حوزه دولت خارج و به شرکت‌های خصوصی واگذار شد که سهام این دفتر در آبان ماه سال 88 به بخش خصوصی واگذار شد.
مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه مخابرات بیان داشت: دفاتر ICT در مجامع بین‌المللی شکل گرفته است که ایران نیز عضوی از آن است و در این جامعه، اطلاعاتی را نیز ارائه داشته است.
وی اضافه کرد: دفاتر ICT در کنفرانس سال 2003 بحث کاهش شکاف دیجیتال و توسعه فناوری اطلاعات را برای آحاد جامعه جهان پیش بینی کردند.
لاری لواسانی ابراز داشت: اتصال تمام روستاهای جهان به شبکه اطلاعاتی جهان در این کنفرانس مد نظر قرار گرفت تا روستائیان خدمات فراوانی را دریافت کنند و ایران نیز متعهد اجرای این طرح است.
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 10 هزار دفتر ICT در کشور داریم که 10 میلیون نفر جمعیت روستایی کشور را به طور مستقیم پوشش می‌دهند و در حالت غیر مستقیم به 15 تا 16 میلیون نفر می‌رسد.
مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه مخابرات با بیان اینکه خدمات به صورت شبکه‌ای در سراسر کشور پوشش داده می‌شود، افزود: این دفاتر نقش خوبی در ارائه خدمات به روستائیان دارند به طوری که قابلیت ارائه خدمات به 6 هزار و 500 نفر را نیز دارد که در حال تنظیم است اما امیدواریم که این پوشش به 20 میلیون نفر نیز برسد.
وی اذعان داشت: تاکنون 185 میلیارد تومان تنها از بخش خصوصی در این حوزه سرمایه گذاری شده است و 380 میلیارد تومان نیز شرکت مخابرات در این حوزه هزینه کرده است.
لاری لواسانی عمده چشم اندازهای ICT روستایی را اتصال روستاهای کشور به شبکه فناوری دانست و گفت: کاهش شکاف دیجیتالی و دسترسی عموم مردم به داده‌های مالی و اقتصادی و یافته‌های علمی از دیگر اهداف است که امیدواریم بتوانیم به این اهداف شفاف دست یابیم.
وی با اشاره به سایر اهداف دفاتر ICT روستایی ابرازداشت: به کارگیری تکنولوژی جدید در عرصه کار و تلاش محرکه اصلی ارائه خدمات فناوری است، که این دفاتر ما را به این مقصد می‌رساند.
مدیرکل تلفیق برنامه و بودجه مخابرات اضافه کرد: فراهم سازی زمینه آموزشی الکترونیکی، ارتقای سطح فرهنگ جامعه، جلوگیری از تردد زائد بین روستا و شهر و صرفه جویی در مصرف سوخت، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و دریافت اطلاعات از شبکه اطلاع رسانی سایر اهداف دفاتر ICT را شامل می‌شود.
مدیرعامل شرکت مخابرات استان همدان نیز گفت: یکی از وظایف اصلی مخابرات تأمین زیرساخت‌هایی چون ایجاد فیبرنوری و شبکه مخابراتی است، که مخابرات نیز آنها را فراهم کرده است.
قاسم نظری پویا افزود: در حال حاضر برخورداری سراسری استان از تلفن ثابت و 85 درصدی از تلفن همراه یکی از زیرساخت‌های لازم است که باید نسبت به ایجاد شبکه اینترنتی نیز اقدامات لازم ایجاد شود.
وی بیان داشت: در 442 نقطه دفاتر روستایی می‌تواند ایجاد شود که تاکنون 422 نقطه بهره برداری شده و 80 درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود که باید از این ظرفیت برای ارائه خدمات استفاده کرد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول