اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 شهریور ماه جاری؛

شهرکرد میزبان همایش استانی ICT روستایی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات چهارمحال و بختیاری گفت: نخستین همایش ICT روستایی همزمان با 21 شهریور ماه جاری در شهرکرد برگزار می‎شود.

شهرکرد میزبان همایش استانی ICT روستایی می‎شود
علیرضا فتحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: این همایش با هدف توسعه فرهنگ استفاده از خدمات قابل ارائه در این دفاتر و گسترش آن در میان سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی و خصوصی برگزار می‎شود.
وی شعار این همایش را توسعه پایدار، رفاه اجتماعی با ICT روستایی اعلام کرد و گفت: کاهش مسافرت برون شهری، دسترسی آسان روستائیان به امکان حواله پول، پرداخت قبوض به صورت الکترونیکی، امکان ثبت‌نام‌های اینترنتی از جمله خدمات دفاتر پستی در مناطق کمتر برخوردار است.
فتحی با تأکید بر افزایش کیفی حضور پست بانک در روستاها افزود: در حال حاضر پست بانک خدمات ساده مالی را در روستاها ارائه می‌کند که باید این خدمات گسترش یابد و سایر خدمات پولی، مالی و بیمه‌ای به سبد خدمات پست بانک در روستا اضافه شود.
مدیرعامل مخابرات چهارمحال و بختیاری خاطر‌نشان کرد: در حال حاضر تمام تلاش ما بر این است تا علاوه بر گسترش تعداد دفاتر خدمات بانکی خدمات قابل ارائه در دفاتر روستایی را گسترش دهیم.
وی با اشاره به ضرورت راه‌اندازی دفاتر خدمات ارتباطیروستایی، گفت: ایجاد دفاتر ICT روستایی در قالب طرح پیشخوان دولت با هدف تهیه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی دولت الکترونیک و سرویس‌دهی روستاها در حال اجراست.
فتحی اضافه کرد: با راه‌اندازی دفاتر خدمات ارتباطی در روستاهای این استان گشایش زیادی در انجام امور روستائیان ایجاد و آنان دیگر مانند گذشته مجبور به انجام‌های سفرهای مکرر به شهرها نیستند.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به عدم آشنایی تعدادی از روستاییان با خدمات این مراکز و همچنین استفاده نکردن از ظرفیت این دفاتر توسط دستگاه‌های خدماتی باید اهتمام بیشتری برای فرهنگ‌سازی و غنی شدن خدمات پیشخوان‌های دولت در روستاها داشت.
فتحی با تأکید بر اینکه استفاده از خدمات بانکی و پستی به عنوان یک ضرورت برای مردم به شمار می‌رود، گفت: دولت عدالت‌محور در راستای تحقق عدالت و کاهش فاصله طبقاتی توجه ویژه‌ای به مناطق روستایی دارد و راه‌اندازی دفاتر خدمات ارتباطی روستایی در راستای رشد و توسعه خدمات ارتباطی یکی از فعالیت‌های موثر دولت است.
وی با اشاره به برنامه‌های جنبی این همایش گفت: تجلیل از 10 دفتر ICT برتر در سطح استان، تجلیل از کارشناسان برتر در ارتباط با این دفاتر در شرکت مخابرات، پست و پست بانک، برگزاری نشست پیرامون دفاتر ICT از مهم‌ترین برنامه‌های جنبی این همایش به ‌شمار می‎رود.
در حال حاضر 62 دفتر پیشخوان دولت در چهارمحال و بختیاری فعال است که از این تعداد 105 دفتر در شهرها و 157 دفتر در روستاها مشغول به فعالیت هستند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول