اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای عالی نظارت بر دفاتر ICT روستایی:

لزوم حضور مستمر کارگزاران در دفاتر ICT

خبرگزاری فارس: رئیس کارگروه عالی نظارت بر دفاتر ICT کشور گفت: برخی کارگزاران تنها ساعاتی در دفاتر حضور دارند اما باید برای ارائه خدمات بیشتر به مردم روستا، کارگزاران حضور مستمری داشته باشند.

لزوم حضور مستمر کارگزاران در دفاتر ICT
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، ناصر یوسف‌پور روز گذشته در همایش یک روزه سراسری دفاتر ICT روستایی استان همدان اظهار داشت: پایه و اساس دولت الکترونیک دفاتر فناوری اطلاعات است و امروزه با بررسی‌هایی که صورت گرفته است، اکنون در روستاها نیازمند دفاتر ICT هستند.
وی ادامه داد: اگر ارائه خدمات در دفاتر ICT صورت گیرد توسعه اقتصادی صورت می‌گیرد که این امر نیازمند ورود مخابرات است و اکنون دفاتر آی سی تی این بستر را برای ارائه خدمات مخابرات ایجاد کرده است.
رئیس کارگروه عالی نظارت بر دفاتر آی سی تی کشور بیان داشت: بزرگ‌ترین ضعف ما در این حوزه این است که برخی کارگزاران تنها ساعاتی در دفاتر حضور دارند اما باید برای ارائه خدمات بیشتر به مردم روستا، کارگزاران حضور مستمری داشته باشند.
وی تصریح کرد: با وجود اینکه زیرساخت‌های لازم ایجاد شده است، اما نتوانستیم خدمات مناسبی را ارائه دهیم که باید این امر ارتقا یابد، چرا که موجب کاهش هزینه‌های اضافی می‌شود.
یوسف‌پور خاطرنشان کرد: متوسط مبلغی که از خدمات پستی دراین دفاتر حاصل می‌شود، 41 هزار تومان، ارائه خدمات بانکی 140 هزار تومان و ارائه خدمات مخابراتی 160 هزار تومان درآمد است.
وی ابراز داشت: دفاتر آی سی تی، برای تحقق عدالت اجتماعی و تحقق شتاب دیجیتال بوده است و گسترش فضای ارتباطی دستگاه‌ها برای تحقق این دفاتر انجام شده است که در این راستا بستر برای ارائه خدمات سایر دستگاه‌ها فراهم می‌شود.
رئیس کارگروه عالی نظارت بر دفاتر ICT کشور یادآور شد: باید بتوانیم برنامه شفافی برای ارائه خدمات با استفاده از دفاتر آی سی تی داشته باشیم و در حد لازم بتوانیم درآمدزایی از این دفاتر را محقق کنیم.
وی اضافه کرد: خدمات این دفاتر شایان توجه است و تبعات بسیار خوبی برای اقتصاد جامعه، دولت، دستگاه‌های خدمات رسان و مردم روستاها دارد.
یوسف‌پور اذعان داشت: از زمانی که دفاتر ICT شکل گرفته است، رقمی بالغ بر 107 میلیون قبض مشترکان وصول شده است و رقمی بالغ بر 93 میلیون مرسوله از روستاها انتقال یافته است.
وی با اشاره به اینکه روستائیان خدماتی چون دریافت سهام عدالت، ثبت نام دانشگاه و ... را می‌توانند از دفاتر آی سی تی دریافت کنند، افزود: در مواقعی به علت عدم بهره‌برداری صحیح دستگاه‌ها نمی‌توانند خدمات خود را به خوبی ارائه کنند.
رئیس کارگروه عالی نظارت بر دفاتر آی سی تی کشور در پایان افزود: دفاتر ICT نیازمند برنامه‌ریزی صحیحی است و سرمایه‌گذاری در این دفاتر موجب خیرات و برکات فراوانی برای مردم روستا در بردارد.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول