اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکمیته اجرایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت اعلام کرد:

فعالیت 15 هزار دفاتر پیشخوان در کشور

خبرگزاری فارس: دبیرکمیته اجرایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: 15 هزار و 400 دفتر خدمات پیشخوان دولت در کشور فعالیت می‌کند.

فعالیت 15 هزار دفاتر پیشخوان در کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی‌اصغر کرباسی ظهر امروز در حاشیه آیین ارائه 22 خدمت جدید به دفاتر پیشخوان دولت در آذربایجان غربی که در محل یکی از دفاتر خدمات پیشخوان دولت تشکیل شد، اظهار داشت: بیش از 5 هزار و 400 دفتر پیشخوان دولت در شهرها و 10 هزار دفتر در روستاهای استان داریم.
وی با اشاره به جمع‌آوری دفاتر ICT روستایی، تصریح کرد: در حال حاضر دفاتر پیشخوان روستایی جایگزین این دفاتر شده‌اند.
این مسئول با اشاره به تعرفه‌های ارائه خدمات دولتی در دفاتر پیشخوان دولت به مردم، افزود: سه نوع تعرفه و پول در این راستا داریم که سبب تراکنش مالی دفاتر می‌شود.
کرباسی نوعی از این تعرفه‌ها را تعرفه‌هایی که قانون مشخص کرده و مردم باید به ازای دریافت خدمات می‌پردازند عنوان کرد و افزود: یکی از این موارد دریافت کارمزد است که توسط مردم بابت تسهیلاتی که در یک دفتر خدمات دریافت می‌کنند پرداخت می‌شود.
وی اعلام کرد: حق‌الزحمه نیز از دیگر وجوهی است که توسط دریافت‌کننده خدمات پرداخت می‌شود.
کرباسی با اشاره به افزایش تعرفه‌های خدمات ارائه شده، گفت: اگر در استانی توافقی بین دفاتر  و استانداری در این زمینه نباشد کارگروه آن استان میتواند درخواست تعیین تعرفه‌ها را ارائه دهد و این تعرفه‌ها در تهران تعیین و ابلاغ شود.
وی با اشاره به افزایش تعداد دفاتر پیشخوان دولت، اظهار داشت: در تلاش برای افزایش تعداد دفاتر پیشخوان دولت به 18 هزار دفتر هستم.
این مسئول با بیان اینکه قابلیت افزایش دفاتر نیز وجود دارد، تصریح کرد: سیاست این است در سطح روستایی تا حدی که می‌توانیم تعداد دفاتر را گسترش دهیم ولی در حوزه شهری ایجاد 8 هزار دفتر تصویب شده که 5 هزار و 400 دفتر تا کنون دایر شده است.
دبیرکمیته اجرایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با بیان اینکه در حال حاضر دفاتر پلیس + 110 و دفاتر تک سرویس نیز دایر هستند، افزود: دفاتر تک خدمتی باید به دفاتر پیشخوان دولت تبدیل شوند و چنانچه در این مورد تعداد درخواست‌ها بیشتر از سهم تعیین شده باشد طرح آمایش در این زمینه اجرا می‌شود.
کرباسی در پایان با اشاره به شکایت‌هایی از کارگروه‌های استانی، دفاتر ارائه‌دهنده خدمات و دستگاه‌های اجرایی به کمیته اجرایی دفاتر پیشخوان دولت شده است، اعلام کرد: بازدید از کارگروه استان آذربایجان غربی نیز در آبان ماه سال جاری انجام و به شکایت‌ها رسیدگی می‌شود.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول