اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر:

اهداف طرح تحول اجتماعی محقق نشده است

خبرگزاری فارس: مدیر کل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: به اهداف مورد نظر که برای اجرای طرح تحول اجتماعی طراحی شده است نرسیدیم.

اهداف طرح تحول اجتماعی محقق نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، نصرالله شفیعی در نخستین نشست کمیته ارتقا نشاط اجتماعی و رضایت عمومی بوشهر اظهار داشت: طرح تحول اجتماعی یکی از طرح‌های مهم وزارت کشور در راستای رفع آسیب‌های اجتماعی و هم چنین ایجاد فضای مطلوب در جامعه است و ما به اهدافی که برای آن طراحی شده هنوز دست نیافته‌ایم که این مهم نیازمند تلاش همه عوامل و دست اندرکاران مباحث فرهنگی است. 
وی افزود: طرح تحول اجتماعی شامل محورهای کاهش آسیب‌های اخلاقی، کاهش مطلوب اعتیاد، ارتقا امنیت اجتماعی، تحکیم بنیاد خانواده و کاهش طلاق، ارتقا  انضباط اجتماعی و رضایت عمومی، تقویت همبستگی و هویت ملی در چارچوب ملی و اسلامی، تقویت انضباط اجتماعی و قانونگرایی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر گفت: این طرح شامل دو بخش آسیب‌های اجتماعی و سرمایه‌های اجتماعی است و آنچه در آسیب شناسی اجتماعی و فردی مورد نظر قرار می‌گیرد باید منسجم  و هماهنگ باشد.
شفیعی تأکید کرد: فعالیت‌های فرهنگی کنونی بصورت متنوع و پراکنده وجود دارد که باید ساماندهی شود تا جامعه را به وضعیت مطلوب سوق دهد.
وی یادآور شد: اگر جامعه ما امروز توانسته در مقابل این همه تهدیدهای جنگ نرم، تهاجم فرهنگی، ناتوی فرهنگی، شبیخون فرهنگی که در سطح وسیع از سوی ایادی استکبار وجود دارد مقاومت کند و به انحراف فرهنگی نرود بخاطر رویکرد فرهنگی و دینی جامعه ماست.
شفیعی با اشاره به سخنان نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: توسعه مادی بدون توسعه فرهنگی مولد اضطراب و پوچی‌گرایی است و امروزه استان بوشهر از لحاظ توسعه صنعتی بیشترین حجم در سطح کشور دارد ولی بدلیل نامتوازن بودن برنامه‌ها و عدم توجه با مباحث فرهنگی در بخری امور موفق نبودیم.
وی تصریح کرد: کمیته ارتقاء نشاط اجتماعی و رضایت عمومی با هدف سیاستگذاری و مقابله با پدیده‌ها، معضلات و آسیب‌های اجتماعی و هماهنگی بین سازمانها تشکیل شده است و مهم‌ترین وظیفه آن بررسی و تعیین ضرورت‌ها، پیش‌بینی و پیشگیری آسیب‌های اجتماعی برمبنای وفاق و همدلی و تقویت همکاری متقابل بین دستگاه‌هاست.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر اظهار داشت: بازنگری راهکارهای تحقق اجتماعی، دریافت برنامه‌های کوتاه مدت سازمانها، تنظیم شاخص‌های نشاط اجتماعی از مهم‌ترین عوامل تأثیر گذار در ارتقا انضباط اجتماعی و رضایت عمومی است.
شفیعی تأکید کرد: حفظ روحیه امید در مردم در ایجاد رضایت عمومی تأثیر بسزایی دارد و اگر در جامعه بیشترین امکانات نیز وجود داشته باشد ولی نشاط و امید در جامعه نباشد رضایت عمومی حاصل نمی‌شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل ارتقا نشاط اجتماعی و رضایت عمومی ویژگی‌های بومی هر استانی است.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر ساماندهی سواحل از لحاظ زیرساختی، خدمات رفاهی، و خدمات فرهنگی، برنامه ملی غنی سازی اوقات فراغت جوانان، بازدید‌های دوره‌ای از پیشرفت‌های حاصله، بهینه سازی و توسعه فعالیت‌های سالم تفریحی را از عوامل تأثیر گذار در ارتقا نشاط و روحیه اجتماعی خواند.
شفیعی برنامه ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین دستگاه‌ها را از دیگر عوامل مؤثر در ایجاد نشاط اجتماعی و رضایت عمومی دانست.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول