اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قم در انتظار تحول اجتماعی

خبرگزاری فارس: فرماندار قم با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی در قالب طرح تحول اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است گفت: هر حرکت فرهنگی در قم باید در راستای اندیشه‌های دینی و فرهنگ مذهبی مردم باشد.

قم در انتظار تحول اجتماعی
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، عبدالسعید حقیقی‌مقدم در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به بیداری اسلامی صورت گرفته در منطقه اظهار داشت: تاثیر انقلاب اسلامی ایران بر تمامی این تحولات چشمگیر است.
وی افزود: این انقلاب‌ها موجب براندازی استعمارگران به‌ویژه صهیونیست‌ها شده و نماد آن راهپمایی روز قدس در ایران و سایر کشورها بود و در واقع روز قدس، روز خوشحالی ملت‌های مسلمان بود.
فرماندار قم اقدام رهبر کبیر انقلاب در نامیدن جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس را اقدامی هوشمندان توصیف کرد و بیان داشت: این مسئله راهی برای وحدت ملت‌های مسلمان در برابر زیاده‌خواهی رژیم صهیونیستی گشود.
وی با تشکر از حضور باشکوه مردم استان قم در راهپیمایی روز قدس گفت: فرمانداری قم به نمایندگی از مدیریت دولت در استان قم از همه مردم فهیم قم نهایت تشکر و قدردانی را دارد.
حقیقی‌مقدم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت به‌ویژه شهیدان رجایی و باهنر تصریح کرد: سبقه مردمی بودن دولت و شخصیت رجایی معیار سنجش بسیاری از مدیریت‌ها در کشور قرار گرفت و موجب شد که مردم و مسئولان در یک صف واحد و با وحدتی مثال زندنی بتوانند موفقیت‌های پیدر‌پی را شاهد باشند.
وی اظهار امیدواری کرد که ملت ایران شاهد عظمت و درخشش بیشتری در سطح ملی و بین‌المللی باشد و افزود: همه این موفقیت‌ها به برکت خون‌های پاک شهدا و حقانیت باورهایی است که نظام اسلامی بر اساس آنها شکل گرفت.
فرماندار قم با اشاره به اینکه در زمان شهید رجایی نیز تخریب‌های گسترده‌ای صورت می‌گرفت اظهار داشت: رجایی با افتخار خود را مقلد امام خمینی(ه) اعلام می‌کرد و با سرسپردگی به ولایت‌فقیه، خود را جاوادانه ساخت و در نهایت نیز جان خود را بر سر این اخلاص و تبعیت فدا کرد.
وی تمام تخریب‌های صورت‌گرفته از سوی معاندان نظام اسلامی را از همین زاویه دانست و تاکید کرد: هرچند عمر دولت رجایی کوتاه بود اما او در این مدت زمان اندک توانست تاثیر معنوی خود را بر جامعه ایران بجا بگذارد.
حقیقی‌مقدم افزود: امروز نیز بعد سال‌ها خدمت‌گزاری دولت‌های مختلف، دولتی با رویکرد و جهت‌گیری ارزشی بر اساس باور‌های دینی بر سر کار آمده است.
وی شعار دولت کنونی را خدمت بی‌منت ذکر کرد و ابراز داشت: زمانی که دولت نهم با اراده جمعی ملت ایران بر سر کار آمد، برخی شعارهای انقلاب به دلیل انبوه فعالیت دشمنان خارجی و دوستان نادان داخلی در حال رنگ باختن بود اما تلاش‌های دولت در جهت خدمت و توجه به واقعیت‌های برجسته جامعه اسلامی فرصتی را در برابر مسئولان نهاد تا خود را وقف خدمت به مردم کنند.
فرماندار قم ادامه داد: بسیاری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در زمان روی کار آمدن دولت نهم به صورت نیمه‌تمام رها شده بود و حتی در استان قم، برخی از اقدامات به صورت آرزویی برای مردم و مسئولان درآمده بود اما جوانان ایرانی با اتکا به ارزش‌های متعالی دینی که تبلور آن در شب‌های قدر قابل مشاهده بود، موفق شدند بسیاری از اقدامات نیمه‌کاره را سامان دهند.
حقیقی‌مقدم با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی سرمایه‌گذاری سنگینی برای گسستن ارتباط میان نسل جوان با نسل اول و دوم انقلاب کرده بود گفت: فعالیت‌ آنها به انتشار چند روزنامه و سایت و نفوذ برخی اساتید در دانشگاه‌ها محدود نمی‌شود بلکه آنها از هر روزنه‌ای برای ورود به این کشور و پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.
فرماندار قم تصریح کرد: دشمن با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های خود از جمله ماهواره‌ها سعی در مبارزه با باور‌های عمیق دینی و الهی جوانان ایرانی نسبت به نظام اسلامی دارد اما مردم ایران همواره در مسیر ولایت‌فقیه حرکت کرده و گوش به فرمان رهبری هستند.
وی با اشاره به نقش برجسته روحانیت شیعه در طول تاریخ ایران بیان داشت: امروز نیز مردم کشور ما به برکت رهنمودهای امام راحل، خون شهدا و تاکیدات مقام معظم رهبری بیش از گذشته موجب درخشش روحانیت در سطح جامعه شده‌اند اما دشمنان میخواهند ملت ما را از این مسیر منحرف سازند.
حقیقی‌مقدم با تاکید بر اجرای قدرتمندانه طرح جمع‌آوری ماهواره تصریح کرد: این خواسته به‌حق مردم قم با همت مسئولین با شتاب افزون‌تر در استان قم اجرا خواهد شد ضمن اینکه برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی در قالب طرح تحول اجتماعی در دستور کار قرار دارد که از آن جمله می‌توان به برنامه‌های کسب روزی حلال، توجه به بنیان‌های معنویت‌گرایی در اقشار مختلف جامعه اشاره کرد که مورد تاکید رئیس‌جمهور و مدیریت عالی استان نیز قرار دارد.
فرماندار قم به سالم‌سازی سیمای عمومی استان قم اشاره کرد و افزود: استاندار پیگیر این مسئله است ضمن اینکه برنامه‌هایی برای گسترش فرهنگ نماز در استان قم تهیه شده و برخی از آنها همانند برپایی نماز جماعت در بوستان‌ها اجرا شده است.
وی با تاکید بر اینکه هر حرکت فرهنگی در قم باید در راستای اندیشه‌های دینی و فرهنگ مذهبی مردم باشد تصریح کرد: برای گسترش جغرافیای حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز طرح‌های عظیمی در دست اجرا قرار دارد و بلافاصله بعد از اتمام عملیات صحن غربی حرم مطهر، عملیات احداث صحن شرقی نیز با سرعتی مثال‌زدنی در حال انجام است.
حقیقیمقدم ادامه داد: امیدواریم با تکمیل میدان بزرگ امام خمینی(ره) در مرکز شهر قم شاهد افزایش قدرت تاثیرگذاری حرم مطهر حضرت معصومه(س) در سطح ملی و حتی فراملی باشیم.
وی قم را پیشتاز حرکت‌های انقلابی دانست و افزود: امروز نیز مردم این شهر در همه صحنه‌های ایثار و فداکاری حضوری بی‌مانند دارند و در زمینه ‌ارتباط‌ با امام و رهبر نیز همانگونه که همگان شاهد‌ بودند در سفر سال گذشته مقام معظم رهبری به قم سنگ‌تمام گذاشتند.
فرماندار قم به برنامه‌های متنوع سالگرد سفر مقام معظم رهبری در قم اشاره کرد و اظهار داشت: این سفر، دست‌آوردهای مادی و معنوی زیادی برای استان قم داشت و موجب شد اعتبارات عمرانی و اقتصادی قم بیش از 10 برابر شرایط عادی افزایش یابد.
حقیقی‌مقدم با بیان اینکه بیشتر مصوبات این سفر و نیز مصوبات هیئت دولت در استان قم اجرایی شده است گفت: برخی دیگر از پروژه‌ها نیز با تخصیص اعتبار لازم به زودی اجرا شوند ضمن اینکه در هفته دولت بیش از 133 پروژه عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر 610 میلیارد تومان در قم به بهره‌برداری خواهند رسید.
وی با اشاره به ورود بخش خصوصی در زمینه سرمایه‌گذاری در استان قم خاطرنشان کرد: قم مطلوب‌ترین وضعیت را در میان سایر استان‌ها از نظر امکان سرمایه‌گذاری دارد و این ظرفیت بالا ناشی از فرهنگ غنی دینی و اجتماعی این استان است ضمن اینکه قم با قرار گرفتن در مسیر بیش از 17 استان کشور، جایگاه خوبی در این زمینه دارد.
فرماندار قم با بیان رشد 35 درصدی صادرات استان قم به خارج از کشور طی دو سال گذشته افزود: قم در زمینه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نیز یکی از برجسته‌ترین استان‌های کشور بود و جلسات ستاد هدفمندسازی یارانه‌های در قم بدون یک تعطیلی هر هفته برگزار میشد به طوری که برخی مصوبات استانی قم به صورت بخش‌نامه‌های کشوری درآمده و به سراسر استان‌ها ارسال شد.
حقیقی‌مقدم در ادامه به طرح‌های عظیم عمرانی اجرا شده در قم اشاره کرد و گفت: طرح آب‌رسانی از سرشاخه‌های دز به استان قم موجب شد که مردم از جیره‌بندی آب در فصل تابستان در امان باشند ضمن اینکه قم رتبه اول کشوری در زمینه طرح مسکن مهر را کسب کرده است و میتوان گفت طرح مسکن مهر شرایط آسانی را برای خانه‌دار شدن اقشار محروم و کم‌درآمد فراهم ساخته است.
فرماندار قم پروژه‌های مترو و منوریل را از دیگر طرح‌های عمرانی بزرگ در قم دانست و تاکید کرد: این طرح‌ها باید بدون حاشیه‌پردازی و تنها پس از کار کارشناسی اجرا شوند ضمن اینکه اجرای پروژه منوریل هیچ‌گونه آسیبی به چشم‌انداز معنوی حرم مطهر حضرت‌ معصومه(س) وارد نمی‌سازد.
وی افزود: با مطالعات انجام شده بیش از 13.5 کیلومتر خط مترو برای شهر قم پیش‌بینی شده است که در صورت تامین اعتبار 900 میلیاردی آن، به زودی عملیات اجرایی احداث مترو نیز آغاز خواهد شد.
حقیقی‌مقدم با اشاره به طرح‌های بلوار حرم به جمکران و فرودگاه بین‌المللی قم ابراز داشت: طرح بلوار پیامبر اعظم(ص) بیش از 12 سال زمین مانده بود که اکنون با سرعت خوبی در حال انجام است ضمن اینکه تلاش زیادی برای اخذ مجوز فرودگاه توسط مسئولین قم صورت گرفت و امیدواریم ظرف دو سال آینده اولین پرواز از این فرودگاه انجام شود.
فرماندار قم با تاکید بر عیان‌سازی چهره خدمت‌رسانی به مردم بیان داشت: پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام به عنوان یک اصل جدی در دستور کار مدیران استان قم قرار گرفته است ضمن اینکه ایجاد وفاق و همدلی در بخش‌های مختلف یکی از خصلت‌های مسئولین قم است.
وی به بحث افزایش پذیرش دانشجوی بومی در دانشگاه‌های استان قم اشاره کرد و گفت: تمام مسئولین قم خود را مقید به اجرای منویات رهبری میدانند ضمن اینکه دولت نیز بر این امر تاکید دارد و تحقق مصوبات سفر رهبری و نیز هئیت دولت در دستور کار مدیران استان قرار گرفته است.
حقیقیمقدم تاکید کرد: آنچه در استان قم تاکنون صورت گرفته است حاصل توانمندی ویژه در عرصه تحقق برنامه‌های در سایه حمایت‌های استاندار است و می‌توان گفت وجود شخصیتی روحانی در این سمت نشان‌دهنده مدیریت عالی روحانیت در تمامی مسئولیت‌هاست.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول