اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پاکدشت:

تعاونی گسترش عدالت اجتماعی را به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به نقش تعاونی‌ها در اقتصاد جامعه گفت: تعاونی‌ها موجب گسترش عدالت اجتماعی در بستر اقتصاد هستند.

تعاونی گسترش عدالت اجتماعی را به دنبال دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ‌قربانعلی مقبلی عصر ماروز در مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان پاکدشت با اشاره به اهمیت تعاونی‌ها در جامعه گفت: امروزه نقش سازنده تعاونیها در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی به‌طرز چشمگیری احساس میسود و تعاون به عنوان یک اهرم مناسب برای توسعه اقتصادی میتواند در بهبود شرایط زندگی، کار، تولید و ارتقای سطح درآمد و وضعیت اجتماعی مردم موثر باشد. 
فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به نظام‌های مختلف اقتصادی در دنیا، به تشریح نظام اقتصاد اسلامی پرداخت و افزود: نگاه اسلام به اقتصاد، نگاه کلان حاکمیتی و نگاه اجرایی به بخش خصوصی است.
وی در ادامه با اشاره به توجه اسلام به روح تعاون و همکاری اظهار داشت: تعاون موجب به کارگیریها همه توانمندیها و قابلیت‌ها می‌شود. 
مقبلی با تاکید بر ترویج فرهنگ تعاون در جامعه خاطرنشان کرد: تعاون از ایجاد اقتصاد انحصاری و فاصله طبقاتی جلوگیری به عمل می آورد وباعث گسترش عدالت اجتماعی در بستر اقتصاد می‌شود.
فرماندار شهرستان پاکدشت با اشاره به سیاستهای اصل 44 قانون اساسی در ارتباط با بخش تعاون گفت: ایجاد تعاونی برای افراد بیکار و تجمیع سرمایه‌های سرگردان، توسعه آموزش‌های فنی و حرفه ای، تشکیل بانک توسعه تعاون و... از جمله تدابیر اندیشیده شده در این سیاست گذاری است.
وی عنوان کرد: فرهنگ تعاون در ایران یک فرهنگ اصیل و ریشه‌دار است، به‌عبارتی به عنوان یک سنت و باور عمومی است و مردم ایران در طول تاریخ با بهره‌گیری از فلسفه وجودی تعاون و همدلی و همکاری به موفقیت‌های بزرگی نائل شدند.
مقبلی فعالیت‌های تعاونی در شهرستان پاکدشت را موفق ارزیابی کرد و مصداق عینی آن را کسب رتبه نخست اداره تعاون شهرستان پاکدشت در بین شهرستان‌های استان تهران عنوان کرد.
فرماندار شهرستان پاکدشت تعاون را بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال توسط جوانان دانست و گفت: در شرایط فعلی،دولت بیشترین تسهیلات و امکانات را در راستای ایجاد اشتغال برای بخش تعاون پیش‌بینی کرده است.
رئیس ستاد گرامیداشت هفته تعاون، نقش تعاون را در کمک به توسعه اشتغال چشمگیر خواند و گفت: بخش تعاون با توجه به ضرورت اجتماعی در اقتصاد ایران شکل گرفته است به همین دلیل باید فهم مشترکی از جریان تعاون، ساختار، وظایف و نحوه عمل و چگونگی مشارکت در اقتصاد داشته باشیم تا بتوانیم بر اساس اهداف تعریف شده آن در اقتصاد پیش برویم در غیر این صورت تحقق توسعه اقتصادی با مشکل مواجهه میشود.
این گزارش حاکی است، مراسم تجلیل از تعاونی‌های برتر شهرستان پاکدشت با حضور فرهاد بشیری نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی، قربانعلی مقبلی فرماندار و رئیس ستاد گرامیداشت هفته تعاون شهرستان پاکدشت، معاونان فرماندار، مدیر فلاح معاونت طرح و برنامه اداره کل تعاون استان تهران، محسن جیبا رئیس اداراه تعاون، روسای ادارات و شرکت‌های تعاونی در سالن اجتماعات فرمانداری پاکدشت برگزار شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول