اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بیرجند:

عدالت اجتماعی با تعاونی‌ها بیشتر محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به روز تعاون گفت: عدالت اجتماعی در قالب تعاونی‌ها بیشتر محقق می‌شود.

عدالت اجتماعی با تعاونی‌ها بیشتر محقق می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمد باقر عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به اینکه باید همکاری در کارها بیشتر شود، اظهار داشت: باید همه مردم برای پیشرفت انقلاب اسلامی وحدت و تعاون داشته باشند.
وی به اتمام شدن ماه رمضان اشاره کرد و افزود: پس از ماه رمضان باید نور الهی محفوظ بماند و روند تکاملی ماه رمضان را باید پی بگیریم.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه در ماه رمضان شیطان در قل و زنجیر بوده است، گفت: بعد از این ماه شیطان آزاد می‌شود و وسوسه‌های شیطانی بیشتر شده و باید انسان‌ها بیشتر توجه داشته باشند.
عبادی با اشاره به اینکه قرآن انسان‌ها را دعوت به توبه نسوه می‌کند، تصریح کرد: فضیلت توبه نسوه بسیار بالا بوده و باید توبه‌ای که بندگان خدا در ماه رمضان کرده‌اند دیگر از توبه خود بازنگردند.
وی با بیان اینکه نخستین دعوت پیامبران دعوت به توبه بوده است، گفت: توبه کردن بسیار خوب است ولی باید به این توبه خود پای بند بوده و آن کار خلاف را دوباره انجام نداد.
امام جمعه موقت بیرجند روز صنعت چاپ، روز بهرورز و روز تعاون را از مناسبت‌های این هفته دانست و افزود: باید این مناسبت‌ها را گرامی داشت و از تلاشگران این عرصه‌ها تقدیر و تشکر کرد.
عبادی با بیان اینکه تعاونی‌ها باید گسترش یابد، گفت: تعاونی‌ها سبب پیشرفت انقلاب اسلامی و اقتصاد کشور شده و باید مسئولان امر در ایجاد تعاونی‌های فعال بسیار تلاش کنند.
وی روز ابوریحان بیرونی را یکی دیگر از مناسبت‌های این هفته عنوان کرد و افزود: ابوریحان و دانشمندان بزرگ محصول اندیشه‌های ناب اسلام هستند که باید توجه بیشتری به زندگانی این دانشمندان شود.
امام جمعه موقت بیرجند سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی به دست منافقان را یکی دیگر از مناسبت‌های این هفته دانست و تصریح کرد: منافقان با ترورها و به شهادت رساندن افراد مهم انقلاب اسلامی ملت ایران را بیدار کرده و آنها همیشه در نقشه‌های خود ناکام  مانده‌اند.
عبادی سالروز قیام 17 شهریور را از دیگر مناسبت‌های این هفته دانست و تصریح کرد: بیداری امروز جامعه حاصل تفکر ناب امام خمینی(ره) بوده و 17 شهریور نشان از بیداری مردم آن زمان بوده است.
وی سالروز تخریب بقاع متبرکه بقیع توسط وهابیون حجاز را از دیگر مناسبت‌های این هفته عنوان کرد و گفت: هدف از این اقدام‌ها نابودی آثار اسلام بوده و این کارها ریشه انگلیسی دارد که باید بیشتر توجه داشت.
انتهای پیام/ص20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول