اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین بسیج هنرمندان خبر داد:

برگزاری 3 جشنواره هنری ویژه بسیجیان در استان‌ها

خبرگزاری فارس: جانشین سازمان بسیج هنرمندان گفت: امسال سه جشنواره شعر، فیلم و عکس توسط بسیج هنرمندان در سطح استان‌ها برگزار میشود.

برگزاری 3 جشنواره هنری ویژه بسیجیان در استان‌ها
حسین حسن‌نژاد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در دشتی با اشاره به اینکه در سال جاری توسط سازمان بسیج هنرمندان کشور بیش از 60 برنامه در دست اجراست، اظهار داشت: در این برنامه‌ها به  سه عنصر در سطوح مقدماتی، تکمیلی و ملی توجه شده است.
‌جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور اضافه کرد: یکی از برنامه‌های ما آموزش به معنای مهارت‌های مورد نیاز هنرمندان بسیجی است که به طور جدی در تمام شهرستان‌های کشور انجام میشود.
حسن‌نژاد‌ حضور پررنگ در تولیدات را یکی دیگر از برنامه‌های بسیج هنرمندان درکشور با ایجاد انگیزه حمایتی عنوان کرد و افزود: همواره از هنرمندان آن چه بیشتر مورد نظر بوده تولید بهتر است و هنرمند هم خواهان این است که اثر خود را به نمایش بگذارد.
وی ادامه داد: امروز بحث هنرمندان بسیجی حمایت‌های مادی و مالی نیست بلکه تامین‌کننده بعضی از این‌ها معرفی، هدایت و کمک گرفتن‌های تخصصی است که باید از ظرفیت‌های سایر ارگان‌ها و نظام جمهوری اسلامی بهره‌مند شوند.
حسن‌نژاد ‌فضا‌سازی مثبت و موثر در حوزه هنر و ادبیات را مهم دانست و گفت: امسال سه جشنواره شعر، فیلم و عکس توسط بسیج هنرمندان در سطح استان‌ها برگزار میشود. 
جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور عنوان کرد: این جشنواره‌ها دو سالانه است با توجه به اینکه در سال گذشته دو جشنواره داشته‌ایم و سعی ما بر این است که تعداد جشنواره‌ها را افزایش دهیم و هم تنوع هنری و ادبی آن‌ها را بیشتر کنیم.
حسن‌نژاد افزود: امیدواریم با همت تمام هنرمندان بسیجی بتوانیم بعضی از رشته‌ها را در سطح بین‌المللی دنبال کنیم.
وی به راه‌اندازی و شکل‌گیری اتحادیه هنرمندان جهان اسلام که بحث کلان کشوری است اشاره و خاطرنشان کرد: این بحث در پایان سال گذشته مورد بررسی قرارگرفت.  
جانشین سازمان بسیج هنرمندان کشور گفت: در سه ماه گذشته تا کنون دو گروه از هنرمندان را به سوریه و لبنان اعزام کرده‌ایم و تا پایان سال جاری نیز هنرمندان را به سه کشور تاجیکستان، مالزی و مصر اعزام میکنیم.
حسن‌نژاد گفت: رویکرد ما نه به عنوان یک برنامه به عنوان اساس کار و فعالیت سازمان بسیج نگاه به درون، تربیت و تعالی کل بسیج و بسیجیان در قالب یک نظام جامع تربیتی تعالی صالحین تعریف شده است.
وی اضافه کرد: بنا براین است که همه گروه‌های تخصصی که ما در سطح کانون‌ها داریم به خودی خود هر کانون طبیعتا بین 5 تا 14 گروه تخصصی بر اساس تخصص هنری و ادبی از جمله شعر، داستان، خوشنویسی، نقاشی، کاریکاتور، فیلمنامه، فیلم و نمایش و تئاتر است.
این مقام مسئول تصریح کرد: این گروه‌ها در حالی که فعالیت‌های تخصصی و اجرای نقش تخصصی دارند به همان شکل بحث‌های تربیت و تعالی خودشان نیز بررسی میکنند.
وی تصریح کرد: در یک ماه آینده تعدادی از هنرمندان بسیج به کشور تاجیکستان اعزام میشوند.
حسن‌نژاد با اشاره به اینکه هدف اصلی ما دنبال کردن بحث هنرمندان جهان اسلام است، گفت: اعزام متقابل دو طرفه هنرمندان به کشورهای عربی اسلامی یکی از برنامه‌های سازمان‌ بسیج هنرمندان کشور است و تا پایان امسال نیز نشست‌هایی با کشورهای اسلامی برگزار میکنیم.
وی گفت: تا پایان سال 89 بالغ بر 110 کانون بسیج هنرمندان در کشور فعالیت میکردند که تا کنون به 365 کانون افزایش یافته است.
حسن‌نژاد عنوان کرد: بعضی از کانون‌های بسیج هنرمندان در زمینه فعالیت‌های هنری و ادبی نسبت به کل مجموعه‌های فرهنگی و هنری شهرستان و حتی استان بیشتر است.
وی در پاسخ به این سؤال که در زمینه پشتیبانی از هنرمندان بسیجی در شهرستان‌ها، استان‌ها و حتی کشور چه برنامه‌هایی دارید، گفت: هدف اصلی ما حمایت از هنرمندان بسیجی است و در این راستا برنامه‌هایی در دست انجام داریم.
حسن‌نژاد ادامه داد: در کشور بحث حمایت‌های میلیاردی است اما عقبه بسیج یک عقبه پر خانواده و پر جمعیتی است و وقتی به یک شهرستان میرسد ممکن است حتی به زور هم به یک میلیون تومان برسد البته در بعضی از شهرستان‌ها هنرمندان تا مبلغ 4 میلیون تومان هم مورد کمک و حمایت واقع شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث تولیدات این‌ها رقمی نیست وقتی یک فیلم در یک شهرستان بخواهد تولید شود با کمترین انتظارات هم اگر باشد بالای 400 میلیون تومان هزینه در بر دارد.
حسن‌نژاد به کمکهای جانبی از سوی سازمان بسیج هنرمندان کشور اشاره کرد و افزود: هدایت‌های هنرمندان بسیجی در مرکز دنبال میکنیم و یک کار اگر ارزشی باشد در سطح ملی مورد حمایت قرار میگیرد.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول