اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در چناران؛

اختتامیه جشنواره شعر بسیج خراسان رضوی برگزار شد

خبرگزاری فارس: اختتامیه پنجمین جشنواره شعر بسیج استان خراسان رضوی در چناران با عنوان "تلاطم بیداری" در سالن خواجه نظام‌الملک این شهرستان با حضور مسئولان استانی و محلی برگزار شد.

اختتامیه جشنواره شعر بسیج خراسان رضوی برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از چناران، سرهنگ سیدجواد کمالی، مسئول کانون بسیج هنرمندان استان خراسان رضوی عصر امروز در این مراسم اظهار داشت: از ابتدای تیرماه سال جاری کلید برگزاری جشنواره زده شد و 508 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از بین این تعداد 20 اثر به مرحله کشوری راه پیدا کردند.
وی افزود: تعداد آثار رسیده به دبیرخانه از 17 شهرستان بود و مشهد، نیشابور و تربت‌جام بیشترین آثار را ارسال کردند.
کمالی ادامه داد: مرحله کشوری شعر بسیج در هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان برگزار میشود و بیشترین آثار با موضوع آئینی، بازخوانی آرمان‌ها و ارزش‌ها بوده است.
مسئول کانون بسیج هنرمندان استان بیان داشت: برای بازدید بسیجیان هنرمند از جنگ 33 روزه لبنان دو اعزام به سوریه و لبنان برگزار شد و دو جشنواره سکانس بیداری و عکس بسیج نیز تا پایان سال جاری در استان برگزار میشود.
در ادامه فرمانده ناحیه مقاومت بسیج چناران گفت: کانون بسیج هنرمندان شهرستان چناران نخستین یادواره شهدای هنرمند کشور را در این شهرستان برگزار کرد و تعداد شهدای هنرمند این شهرستان که جان خود را تقدیم انقلاب کرده 12 نفر است.
سرهنگ اسماعیل توسلی‌پور افزود: امروز تعداد زیادی هنرمند بسیجی در شهرستان وجود دارند که تعداد 40 نفر عضو فعال و 110 نفر عضو عادی هستند که در شرایط مقابله با جنگ نرم بسیج هنرمندان حلقه‌های طرح صالحین را تشکیل داده‌اند.
وی ادامه داد: در هفته دفاع مقدس چهار برنامه کانون بسیج هنرمندان از جمله شب شعر، ایجاد نمایشگاه فرهنگی و نمایشگاه هنرهای تجسمی برگزار می‌شود.
فرمانده سپاه چناران بیان داشت: شب شعر دفاع مقدس در سال گذشته با عنوان پلاک‌های فلزی با حضور شاعران برتر استان در چناران برگزار شد.
توسلی‌پور ادامه داد: برگزاری نشست‌های بصیرتی، حضور هنرمندان در سالگرد امام، حضور در مناطق عملیاتی در قالب کاروان راهیان نور، شرکت هنرمندان در جشنواره‌های هنری استان از جمله برنامه‌های برگزار شده توسط بسیج هنرمندان چناران است.
برگزیدگان این جشنواره خانم ایروانی، جواد فرحباشیان، الهام بیداریان، محمد علی‌پور از نیشابور، محمد آرزم از چناران، خانم نامور و مرضیه هاشم‌زاده از کاشمر، سیدحمید غفوریان از مشهد، مهدی رمضانی از گناباد و حمیدرضا سرور عظیمی از تربت جام هستند که تندیس جشنواره، لوح تقدیر، هدیه نقدی و چاپ شعر در کتاب منتخب جشنواره را دریافت کردند.
همچنین صاحبان مقام جشنواره در رده سنی نوجوانان در شعر نو مقام سوم علی حلاجی، مقام دوم حوا احمدی، در شعر کلاسیک از نیشابور و مقام اول در شعر کلاسیک؛ ریحانه دشتبانی از مشهد معرفی شدند.
در ادامه صاحبان مقام در رده سنی بزرگسالان شعر نو، معصومه سادات شاکری از نیشابور مقام سوم، زهرا اشرفی از نیشابور مقام دوم و علی اصغر باقری از کاشمر مقام اول را کسب کردند.
همچنین در رده بزرگسالان شعر کلاسیک فرامرز اکبری از مشهد مقام سوم، بهمن صباغ زاده از تربت حیدریه مقام دوم و مریم عمارلو از نیشابور مقام اول را کسب کردند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول