اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تعاون آذربایجان شرقی:

تعاونگران در خوف و رجا هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون آذربایجان‌شرقی با اشاره به ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه گفت: با ادغام وزارت تعاون در دو وزارتخانه دیگر تعاونگران در خوف و رجا به سر می‌برند.

تعاونگران در خوف و رجا هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون آذربایجان‌شرقی، محمد مهدی اعلایی در دیدار تعاونگران و کارکنان اداره کل تعاون آذربایجان‌شرقی با نماینده ولی فقیه در استان افزود: ادغام وزارت تعاون با سایر وزارتخانه‌ها فضایی را در کشور فراهم آورده است که از یکسو این امیدواری وجود دارد که با این ادغام امکانات حمایتی از بخش تعاون متمرکزتر شود و از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که این ادغام موجب شود که موضوع تعاون در بین سایر موضوعات و مسئولیت‌ها کمتر مورد توجه قرار گیرد و احیاناً آنچه که مدنظر مقام معظم رهبری است مبنی بر سهم یک چهارمی بخش تعاون از اقتصاد کشور تحت‌الشعاع قرار گیرد.
وی اضافه کرد: در شرایطی که تعاون با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری باید در اولویت حرکت اقتصادی نظام باشد، ضروری است فضای حمایتی از تعاونی‌ها افزایش یابد که امیدواریم با تغییر ساختارهای صورت گرفته نگاه به تعاونی‌ها در سر لوحه برنامه‌ها و دستورالعمل‌های وزارتخانه جدید قرار گیرد.
مدیر کل تعاون آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 500 هزار نفر در شرکت‌های تعاونی آذربایجان‌شرقی عضویت دارند، اظهار کرد: از 6 هزار تعاونی ثبت شده در استان، 5 هزار تعاونی فعال هستند که این تعداد زمینه اشتغال 75 هزار نفر را در استان فراهم کرده‌اند.
اعلایی با اشاره به اولویت سال 90 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: سال گذشته موفق شدیم تا تعهد ایجاد 4 هزار شغل در بخش تعاون استان را تحقق بخشیم و در پنج ماهه نخست امسال نیز برای یک‌هزار و 800 نفر فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.
مدیر کل تعاون آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در اجرای طرح مسکن مهر نیز گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته موضوع مسکن مهر در سرلوحه برنامه‌های دولت قرار گرفت که در استان آذربایجان‌شرقی نیز با عزم تمام مسئولان شاهد به نتیجه رسیدن این طرح هستیم.
اعلایی، نظارت بر عملکرد شرکت‌های تعاونی را از دیگر اولویت‌های این اداره کل خواند و تصریح کرد: در دو سال گذشته با همکاری بسیار مناسب دستگاه قضایی و اطلاعاتی استان خوشبختانه با برخی از تعاونی‌های متخلف برخورد قانونی لازم صورت گرفت تا با سوءاستفاده برخی در تشکل‌های تعاونی، به روح تعاون در استان ضربه نخورد.
این گزارش می‌افزاید، کارکنان اداره کل تعاون، اتاق تعاون، بانک توسعه تعاون و جمعی از تعاونگران استان با حضور در بیت امام جمعه تبریز، با آیت‌الله شبستری دیدار کردند.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول