اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته تعاون؛

9 طرح‌ تعاونی در قم افتتاح شد

خبرگزاری فارس: 9 پروژه از طرح‌ها و فعالیت‌های بخش تعاون در استان قم همزمان با هفته تعاون و با حضور مسئولان استانی افتتاح شد.

9 طرح‌ تعاونی در قم افتتاح شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، 9 طرح از پروژه‌های اداره‌ کل تعاون قم با حضور مدیران این سازمان و جمعی دیگر از مسئولان استانی، ظهر امروز در قم به بهره‌برداری رسید.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان قم در این مراسم با بیان اینکه دومین روز از هفته تعاون به نام تعاون، اصل 44 و رویکردهای نوین نامگذاری شده است، اظهار داشت: امروز 9 طرح از شرکت‌های تعاونی استان به بهره‌برداری رسید.
حمیدرضا زرین‌چنگ در ادامه با بیان اینکه میزان آورده تعاونی‌ها برای این 9 طرح 150 میلیارد ریال بوده است، گفت: 58 میلیارد ریال از این سرمایه، تسهیلاتی است که دو بانک کشاورزی و مسکن به تعاونی‌ها اعطا کرده‌اند.
وی پیشرفت فعالیت‌های این سازمان را در برنامه پنج ساله مناسب دانست و بیان کرد: در شش ماهه امسال در حدود 50 درصد از برنامه‌ها برای سال 90 تحقق یافته است.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان قم با اشاره به موضوع ایجاد 5/2 میلیون شغل توسط دولت اعلام کرد: در این 9 طرح برای 750 نفر اشتغالزایی انجام گرفته است که این میزان تنها بخشی از برنامه‌های این اداره‌کل برای اشتغالزایی است.
زرین‌چنگ با بیان اینکه پنج طرح از پروژه‌های افتتاح شده مربوط به بخش مسکن است، اظهار داشت: در این پروژه‌ها 256 واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده و به اعضای تعاونی‌ها تحویل داده خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به ماده 53 قانون برنامه پنجم توسعه در مورد کوچکسازی و کاهش بدنه دولت برای دستیابی به دولتی چابک و از لحاظ تشکیلاتی کوچک بیان کرد: ادغام سه وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این راستا صورت گرفته و کمک بسیاری به تحقق این ماده از قانون کرده است.
سرپرست اداره‌کل تعاون استان قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رسیدن سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور به 25 درصد، ابراز داشت: با فعالیت بخش تعاون در زمینه اقتصاد، بخش خصوصی رقیبی جدی پیدا کرده است و به این طریق مردم در کنار دولت و بخش خصوصی می‌توانند در فعالیت‌های اقتصادی ورود پیدا کرده و به پیشرفت کشور کمک کنند.
در پایان این جلسه با حضور استاندار، مدیران استانی و اداره‌کل تعاون از جمعی از فعالان عرصه تعاون، از جمله مسئولان بانک کشاورزی، اداره‌کل تعاون استان و رئیس سازمان صنایع و معادن تقدیر شد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول