اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

نظارت بر تعاونی‌ها به طور دقیق انجام گیرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه بیرجند گفت: نظارت بر فعالیت‌های تعاونی‌ها در سطح استان باید به طور دقیق انجام شود.

نظارت بر تعاونی‌ها به طور دقیق انجام گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی ظهر امروز در دیدار با تعاونگران خراسان جنوبی با بیان اینکه تعاون و همکاری دارای یک سطح ظاهری و باطنی است، اظهار داشت: باید سعی کنیم تا از سطح ظاهری به سطح باطنی از تعاون و همکاری در سطح جامعه برسیم.
وی با بیان اینکه تعاون به معنای گذاشتن دست‌ها روی یکدیگر است، تصریح کرد: لذا باید تعاون، ایثار و از خودگذشتگی را که از اندیشه‌های قرآن است باید در مجموعه تعاونی‌ها به کار بگیریم.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تعاونی‌ها باید بر مبنای قرآن شکل بگیرند، افزود: بیشتر تعاونی‌ها در آنها ظلم وجود دارد که باید با استفاده از اندیشه‌های قرآنی شکل بگیرند.
رضایی بیرجندی ادامه داد: نخستین کاری که در تعاونی‌ها باید انجام گیرد این است که بر مبنای فکر و اندیشه فعالیت‌های خود را انجام دهند.
وی با بیان اینکه بشر سیری‌ناپذیر است، گفت: تا موقعی که اعضای تعاونی‌ها به فکر سودجویی و اندیشه استثمار باشند این سودجویی یک اندیشه حیوانی است.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه تعاونی یک کار مهم و ارزشمند ولی خطرآفرین است، اظهار داشت: باید تعاونی‌ها با ایثار و گذشت خود انسانیت را در جامعه نهادینه کنند.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه اقتصاد کشور بر سه بخش دولتی، خصوصی و تعاونی استوار است، تأکید کرد: باید سهم 25 درصد تعاون از اقتصاد کشور محقق شود.
وی با بیان اینکه در تعاونی‌ها به آموزش‌های فنی نباید اکتفا کرد، اذعان داشت: بنیان نظام اسلامی ما با نظام سرمایه‌داری فرق می‌کند و باید بعد معنوی آموزش در مجموعه تعاونی‌ها تزریق شود.
امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه باید نظارت دقیق و شفافی بر مجموعه کار تعاونی‌ها باید انجام گیرد، تصریح کرد: این نظارت دقیق سبب می‌شود تا تخلفی در مجموعه تعاونی‌ها صورت نگیرد و حقی از اعضای تعاونی ضایع نگردد.
رضایی بیرجندی با بیان اینکه مجموعه مسکن مهر یک تجربه نو در استان است، یادآور شد: امید است با همکاری تعاونی‌ها در سطح استان این امر تحقق یابد.
انتهای پیام/خ20 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول