اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه استان اصفهان:

سرعت زیاد علت 70درصد تصادفات است

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه استان گفت: علت 70درصد تصادفات جاده‌های روستایی و فرعی استان اصفهان به دلیل سرعت زیاد است.

سرعت زیاد علت 70درصد تصادفات است
سرهنگ علی نیکبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به پر خطر دانستن جاده‌های فرعی و روستایی منتهی به استان اصفهان اظهار داشت: 70 درصد از تصادفات در چند روز تعطیلات اخیر در جاده‌های فرعی و روستایی رخ داده است.
وی با بیان اینکه جاده‌های روستایی بیشتر برای دسترسی محلی ایجاد شده است، تصریح کرد: سرعت غیرمجاز بیشترین علل تصادفات در جاده‌های روستایی و فرعی گزارش شده است.
رئیس پلیس راه استان اصفهان جاده‌های گلپایگان، فرعی کاشان و روستا‌های اطراف نطنز را از جمله حادثه خیز‌ترین جاده‌های استان برشمرد و افزود: 20 درصد از تصادفات در جاده‌های اصلی استان از جمله جاده تهران اصفهان و اصفهان شیراز رخ می‌‌دهد.
وی همچنین وقوع 90درصد از واژگونی خودرو‌ها را بر اثر سرعت غیر مجاز برشمرد و گفت: پس از سرعت غیر مجاز خواب‌آلودگی رانندگان بیشترین علت تصادفات در جاده‌های استان است.
نیکبخت با تاکید به اینکه جاده‌های روستایی کشش سرعت بالا را ندارد، اضافه کرد: سرعت مجاز در جاده‌های فرعی و روستایی 85درصد است که بیشتر رانندگانی که از جاده‌های اصلی به جاده‌های فرعی وارد می‌شوند، سرعت مجاز را رعایت نمی‌کنند.
وی یادآور شد: در تعطیلات عید فطر بیشتر رانندگان قوانین رانندگی را رعایت و در استان اصفهان شاهد کم‌ترین تخلفات از سوی رانندگان بودیم.
رئیس پلیس راه استان اصفهان بیشترین تصادفات را مربوط به خودروهای سواری برشمرد و گفت: 30درصد تصادفات توسط پراید، 20درصد سمند و بقیه سایر خودرو‌ها بوده است.
وی اضافه کرد: دو نفر در جاده‌های اصلی و چهار نفر در جاده‌های فرعی استان در این چند روز اخیر عید فطر بر اثر تصادف کشته شدند.
نیکبخت با اشاره به اینکه مرحله دوم سفرهای تابستانی از نهم شهریور ماه آغاز شده است، ادامه داد: نیروهای پلیس تا سوم مهر ماه برای ارائه تسهیلات سفر آماده باش است.
وی بیان داشت: از نیروهای کمکی، ابتکارات استانی، گشت‌های نامحسوس و حتی خودرو‌های سایر ادارات نیز استفاده شده است.
رئیس پلیس راه استان اضافه کرد: رانندگان بیشترین نقش را در زمینه کاهش تصادفات ایفا می‌کنند.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول